hammagrella Postat 3 augusti 2005 Postat 3 augusti 2005 Jag hör till den gamla skolan av idioter som föredrar att köpa musik i CD-format och dessutom tycker det är helt okej att betala för sig. Tycker det ligger något magiskt i att lägga vantarna på "nya" plattor, inte minst när man beställer via internet och får ett paket i brevlådan/på posten och man nästan glömt bort vad man beställt. Har just nyttjat en sommarrea och fick idag ett pac med följande: Styx - "Paradise theater" (pudelprogkanadensarnas stora hitplatta) Spock's Beard - "The Light" (modern progrock, Genesis möter Rush) Ben Folds - "Songs for silverman" (punkålderns Elton med ny platta) Alice Cooper - "Dirty diamonds" (ny platta av Alice, inte så dålig som ni tror) Fountains of Wayne - "Utopia parkway" (lysande powerpop för 49:-) Roxy Music - "Country life" (bästa Roxy-plattan med nakna tyska brudar på omslaget) Veckan e räddad!
hackeman Postat 3 augusti 2005 Postat 3 augusti 2005 Så det kallas "plattor" även när det är CDs och inte Vinyl? 🙂
Per_a_55 Postat 3 augusti 2005 Postat 3 augusti 2005 Håller med till fullo - dessutom brukar jag hitta mycket som är i min smak till mycket humana priser på Ginza.
VacUm Postat 3 augusti 2005 Postat 3 augusti 2005 Eloge till Hammagrella. Själv är jag usel på att köpa plattor. Köper bara när jag tycker artisten är värd det.
Pazo Postat 3 augusti 2005 Postat 3 augusti 2005 Jag gillar plattor mest! Men jag har aldrig råd 🙂 Skulle jag haft pengar skulle jag köpt skivor hela tiden...
Rapid Wanker Postat 3 augusti 2005 Postat 3 augusti 2005 Kan bara hålla med. Enda problemet när man får hem sitt sexpack är vilken skiva man ska spela. Brukar ta ett tag innan skivorna "satt sig" när man får så många på en gång. Lite hysteriskt på nå't sätt 😛 Roxys bästa: Country Life OCH Stranded, så behöver man inte mer
Impey Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 Jag sitter och väntar på att mina 3 Atmosphere plattor på vinyl ska komma hem.
captain nemo (oregistrerad) Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 Köpa vinyl var mycket roligare än att köpa CD. Tänk bara en fet vinylplatta med genomarbetat omslag och kanske en flersidig insert... Det var julafton det. //nemo
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 Köpa vinyl var mycket roligare än att köpa CD. Tänk bara en fet vinylplatta med genomarbetat omslag och kanske en flersidig insert... Det var julafton det. //nemo Det är julafton även idag 😱
Per_a_55 Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 Vinyl! Brukar köpa begagnat, en del härliga bluesplattor kastar dom nästan efter en
Lindeberg Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Kom precis hem med en kasse vinyl, nästan bara från Get Physical Music, världens bästa label. Just nu iallafall. 😕
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Kom precis hem med en kasse vinyl, nästan bara från Get Physical Music, världens bästa label. Just nu iallafall. 😛 Få gissa, en av dom är Mandarine EP? 😕 Vart handlar du?
Lindeberg Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Nä, ingen mandarin. 🙂 Handlar i Malmö, kommer aldrig ihåg vad dom heter...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Nä, ingen mandarin. 🙂 Handlar i Malmö, kommer aldrig ihåg vad dom heter... Aha, I see. har inte hört den än, men folk säger att den ska vara the bomb. DJ mag skrev; "Anthem Alert!". Själv väntar jag fortfarande på pengar så jag kan plocka upp Silver City - Another Dimension på 20:20 (VIS 119). Skitgrym.
Lindeberg Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 Nä, ingen mandarin. 😎 Handlar i Malmö, kommer aldrig ihåg vad dom heter... Aha, I see. har inte hört den än, men folk säger att den ska vara the bomb. DJ mag skrev; "Anthem Alert!". Själv väntar jag fortfarande på pengar så jag kan plocka upp Silver City - Another Dimension på 20:20 (VIS 119). Skitgrym. Nu vet jag vilken du menar! Booka Shade-låten! En av vårens bästa imo.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 (redigerat) Nä, ingen mandarin. 😮 Handlar i Malmö, kommer aldrig ihåg vad dom heter... Aha, I see. har inte hört den än, men folk säger att den ska vara the bomb. DJ mag skrev; "Anthem Alert!". Själv väntar jag fortfarande på pengar så jag kan plocka upp Silver City - Another Dimension på 20:20 (VIS 119). Skitgrym. Nu vet jag vilken du menar! Booka Shade-låten! En av vårens bästa imo. Yeah! Det är tydligen en hel EP! GPM029. Måste genast checka den på juno då 🙁 EDIT. Den var inte riktigt min kopp te. Men förstår om folk spelar den. Lyssnade på helt sprillans nya DJ T - A Guy Called Jack också. Den däremot var phet! Framför allt Samim & Michal's remix. Hur OT i OT är jag inte nu? 😏 Redigerat 6 augusti 2005 av MarcusRombo
Lindeberg Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 Lyssnade på helt sprillans nya DJ T - A Guy Called Jack också. Den däremot var phet! DJ T är extremt tuff! 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.