claypool Postat 10 oktober 2005 Postat 10 oktober 2005 Sitter och lyssnar... Skön låt. Hade personligen velat haft kraftfullare trummor. Gillar verkligen biten med bara sång över syntslingan. (inte helt olik "bliss" 🙂 ) Generellt så är jag ju svag för kvinnlig sång så jag ger det här två tummar upp.
Arete Postat 10 oktober 2005 Postat 10 oktober 2005 (redigerat) Håller med claypool, tydligare trummor vore fint (speciellt kicken, EQ'a upp toppen på den eller bara höj den). Annat än trummorna så är mixen riktigt fin nu, kanske lite mellanregister som redan nämnts. Redigerat 10 oktober 2005 av Arete
android Postat 11 oktober 2005 Trådstartare Postat 11 oktober 2005 (redigerat) Sitter och lyssnar... Skön låt. Hade personligen velat haft kraftfullare trummor. Jo, jag har försökt litegrann, men sedan kom det av sig... Vår dator är helt slut! Ni skulle bara vet hur jobbigt det är att försöka göra NÅOGNTING på en dator som hänger sig varannan minut.... 🙂😆 Gillar verkligen biten med bara sång över syntslingan. (inte helt olik "bliss" 🙂 )Generellt så är jag ju svag för kvinnlig sång så jag ger det här två tummar upp. 😄 Oj, det har jag aldrig tänkt på, men ganska så likt är det ju... Fast å andra sidan var ju Muse knappast först med att använda den sortens "treklangsslinga" heller, har bl.a. träffat på den i nåt pianostycke också... 🙂 Kul att du gillar!! Arete: Finemang! Får se om vi ids öppna upp den här och köra ett varv till...? Ska nog testa lite EQ på slutmixen iallafall och se om jag kan få fram kicken lite mer. Redigerat 11 oktober 2005 av android
claypool Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 😆 Oj, det har jag aldrig tänkt på, men ganska så likt är det ju... Fast å andra sidan var ju Muse knappast först med att använda den sortens "treklangsslinga" heller, har bl.a. träffat på den i nåt pianostycke också... 🙂 Nejdå, jag tänkte på ljudet och känslan i det också inte bara ackordföljden. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.