Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har lite problem när jag har installerat 2st 192 interface. undrar om någon har haft liknande problem och kanske kunde hjälpa... 😲

Efter att ha synkat de båda interfacen internt, samt till en extern klocka, så står mätarna på 4 kanaler på mixerborder i topp. samtidigt så strular ena högtalaren, den knastrar och försvinner då och då.

det är inte något fel på högtalrna, då cd-skivor fungerar utmärkt att spela.

är det någon som har stött på liknande problem? jag antar att det är någon koppling någonstans...frågan är bara vart!

kanske har varit lite otydlig..det är tidigt på morgonen 😲

Annons
Postat
har lite problem när jag har installerat 2st 192 interface. undrar om någon har haft liknande problem och kanske kunde hjälpa... 😲

Efter att ha synkat de båda interfacen internt, samt till en extern klocka, så står mätarna på 4 kanaler på mixerborder i topp. samtidigt så strular ena högtalaren, den knastrar och försvinner då och då.

det är inte något fel på högtalrna, då cd-skivor fungerar utmärkt att spela.

är det någon som har stött på liknande problem? jag antar att det är någon koppling någonstans...frågan är bara vart!

kanske har varit lite otydlig..det är tidigt på morgonen 😲

Synkat båda interfacen internt, samt till en extern klocka?

Kan du förklara den delen lite närmare.

Postat

"knastrar och ljudet försvinner" kopplar jag till glapp....men det kan ju kanske bero på något annat dock.....

testa gå igenom hela signalkedjan från början till slut, och mät....någonstans bör det finnas ett glapp....

När ljudet försvinner i en kanalen, syns det på mätarna på interfacet? om det syns där så är det något strul före interfacet....syns det inte där, så bör det väl vara något strul efter interfacet....

Förhoppningsvis (säkerligen troligtvis, om du inte köpt det begagnat) är det inget strul i själva interfacen....

ovan kanske inte är till någon hjälp, men....hoppas det löser sig....

Postat (redigerat)

det ska inte vara något problem med själva interfacen, de köptes nya och återinstalleras nu efter en produktion utanför studion. jag är assistenten som ska lära mig det här genom att själv koppla allt... 😲

ska gå igenom alla möjliga glapp, måste nog vara det. eller så är en möjlig felkoppling boven i dramat, det är kanske därför som mätarna får fnatt. har inte sett att mätarna påverkas av ljudbortfallet, men ska kolla upp det!

alltså klockningen.....dom är synkade med varandra. men de går inte på interfacens interna klocka, utan på en external word clock. det börjar kanske bli uppenbart att jag inte vet vad jag pratar om, det är trots allt första gången 😲

Redigerat av TVage
Postat
alltså klockningen.....dom är synkade med varandra. men de går inte på interfacens interna klocka, utan på en external word clock.

Ok, då borde den delen vara som den ska.

Det såg lite lustigt ut med "synkade internt samt mot en extern klocka" bara 😲

Uppstår problemet utan att du hat PT igång?

Postat

jag har bara stött på problemet genom PT. tror jag. ska kolla upp det dock (gav upp sist utan alltför mycket felsök då jag svettats med installation av diverse apparatur....puh!)

Postat

Det finns tre led segment i fronten av 192'n..

Sample Rate, Loop Master och Sync Mode

Hur är dom inställda på bägge interfacen..

Om du inte kopplar in extern klocka, vad händer då

Har du provat att strippa ner till ett interface utan extern klocka?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.