Jump to content
Annons

fick nyss vet att jag inte får jobba kvar


Impey

Recommended Posts

jävla skit företag. Har jobbar här under sommaren och 2 av 3 har fått förlängt av de som jobbar här gissa vem den tredje är.

Även om alla medarbetare är positiv och förvånad över att jag inte får jobba vidare( vilket i alla fall e positivt att de vill ha kvar mig) så vill inte chefen det.

Vad fan ska man göra, köpte nyligen en lägenhet.

Någon som har något tips på vad man kan hitta på för att få tillbaka humöret?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sprit och skjutjärn är väl det enda rätta i det läget.... 😏

Skämt åsido.

Nya tag direkt är det enda som gäller för mig i en sådan situation, annars är det lätt att man går ned sig.

Sätt igång nu på en gång och boka in minst 2 arbetsintervjuer till nästa vecka! (eller lägg målsättningen där iaf).

Få du ledig tid över så se till att du har något att göra, (musik kanske?) så slipper du grubbla över skiten.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tråkigt att höra. Det är bra om du får en förklaring till varför du inte får jobba kvar! Kanske var du för bra? Ser chefen dig som ett hot? Det är en konstig värld vi lever i.

Hoppas du är berättigad till A-kassa. Det bästa av allt: Arbetsmarknaden håller på att vända en aning. Fler jobb att vänta.

😲

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

har varit in på ams å titta och ska skicka iväg 3 ansökningar, men man lär ju inte få napp.

a-kassa får jag men bara det där jävla grundbeloppet tror jag. kommer inte ihåg hur länge man måste ha jobbat för att få 80% av lönen.

Men med ny lägenhet och lån klarar man sig inte så bra på bara grundbeloppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör som i Fight Club: Glid in på chefens kontor och misshandla dig själv. Passera gå och inkassera konsultanställning på distans utan arbetsuppgifter med dubbelt så mycket i lön. 😲

Skämt åsido, jag håller på och söker som fan själv (sommar-/deltidsjobb, visserligen) och det enda tipset jag kan ge är att söka allt och skicka iväg så mycket som möjligt - de jobben du inte vill ha är det ju bara att tacka nej till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Tänk på att under uppsägningstiden har man rätt att gå på jobbintervjuer och liknande jobbsökarprylar på betald arbetstid, förutsatt att man är fackmedlem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans... Trist!

Men kom ihåg att det ju inte är nån skam att vända sig till Soc. De finns till för att hjälpa folk i din situation, och även om det inte innebär några stora pengar så ska du iallafall kunna få hjälp så att du klarar dig...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

En olycka kommer aldrig ensam heter det ju....

Inget ont som inte har nåt ont med sig.... stämmer också bra

Jag tycker du ska ta vad 17 som helst för jobb, Soc ger inte ekonomiskt bistånd för lån, skatteskulder, tandreparationer i tänder de redan gett bidrag till förut (de kräver in och sparar tandkorten och kollar faktiskt) och juridiska kostnader.

Man lär sig mycket på att skriva uppsats.

Vore dubbel tragik att förlora lägenheten i samma veva, vilket nu är risken.

Telefonintervjuare, städare, vikarier och extrapersonal i vården är jobb som kan finnas kanske?

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...