Rusty (oregistrerad) Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 Hej! Gör mina produktioner i Cubase SX men skulle verkligen behöva en spectrumanalysator för realtid (liknande som finns i wavelab) så jag snabbt kan få en visuell överblick över hur mixen ser ut. Finns det nån passande plugg för detta? Tacksam för alla tips!
Carl_B Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 (redigerat) Hej! Gör mina produktioner i Cubase SX men skulle verkligen behöva en spectrumanalysator för realtid (liknande som finns i wavelab) så jag snabbt kan få en visuell överblick över hur mixen ser ut. Finns det nån passande plugg för detta? Tacksam för alla tips! Inspector - gratis Paz Analyzer - ingår i waves-paketen Båda funkar utmärkt! EDIT: Välkommen förresten! Redigerat 31 mars 2004 av Carl_B
Rusty (oregistrerad) Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 Man tackar, tackar! Skönt ställe med snabba svar!=)
Carl_B Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 Man tackar, tackar! Skönt ställe med snabba svar!=) Kul o kunna hjälpa till bara 😆 Erkänn skönt ställe ja! 😉 Man blir lätt beroende 😄
Majken Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 Elemental Audio Inspector går det ej att leva utan. Den gör betydligt mer än en vanlig spectrum analysator. Fruktansvärt hjälpsamt litet verktyg! /Majken
Rusty (oregistrerad) Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 Ok. Vilka mer användbara funktioner bör man utnyttja? Vet inte hur jag hänger på den på Cubase Master-Out-kanal bara... Hur? Tack!
dbd Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 Vet inte hur jag hänger på den på Cubase Master-Out-kanal bara... Hur? Tryck på "e"-knappen på din masterutgångs-kanal. Sedan trycker du på en av de tomma slotarna för insert effekterna, och väljer den i listan. Hoppas detta var vad du menade.
Rusty (oregistrerad) Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 Ursäta min okunskap men är tyvärr inte alltför insatt. För det första måste jag trycka F4 för att få upp min Master Out som heter Bus 1, den kommer inte upp tillsammans med de andra kanalerna i mixerfönstret när jag trycker på det, varför? Men när jag trycker F4 hittar jag inget "e"-märke på den, går det inte att hänga på effekter så? Nu blev jag rätt förvirrad...
dbd Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 e-knappen ska finnas på master out-kanalen (bus 1) på mixern?
Rusty (oregistrerad) Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 Det skumma är att Master Out inte finns med i TrackMixer-förnstret. Vad beror det på? Nått som jag måste aktivera?
Rusty (oregistrerad) Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 Nån som vet hur jag löser det? Varför finns inte masterout med i mixer-fönstret? kan jag "plocka fram" den nån annanstans förutom F4?
robotapan Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 Du kanske har valt 'Can Hide' på den någon gång och dessutom väljer att gömma allt du har... just 'Can Hide" på..?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.