Jump to content
Annons

Spectrumanalyzer till Cubase?

Recommended Posts

Rusty (oregistrerad)
Postat

Hej!

Gör mina produktioner i Cubase SX men skulle verkligen behöva en spectrumanalysator för realtid (liknande som finns i wavelab) så jag snabbt kan få en visuell överblick över hur mixen ser ut. Finns det nån passande plugg för detta?

Tacksam för alla tips!

Annons
Postat (redigerat)
Hej!

Gör mina produktioner i Cubase SX men skulle verkligen behöva en spectrumanalysator för realtid (liknande som finns i wavelab) så jag snabbt kan få en visuell överblick över hur mixen ser ut. Finns det nån passande plugg för detta?

Tacksam för alla tips!

Inspector - gratis

Paz Analyzer - ingår i waves-paketen

Båda funkar utmärkt!

EDIT: Välkommen förresten!

Redigerat av Carl_B
Rusty (oregistrerad)
Postat

Man tackar, tackar! Skönt ställe med snabba svar!=)

Postat
Man tackar, tackar! Skönt ställe med snabba svar!=)

Kul o kunna hjälpa till bara 😆

Erkänn skönt ställe ja! 😉

Man blir lätt beroende 😄

Postat

Elemental Audio Inspector går det ej att leva utan. Den gör betydligt mer än en vanlig spectrum analysator. Fruktansvärt hjälpsamt litet verktyg!

/Majken

Rusty (oregistrerad)
Postat

Ok. Vilka mer användbara funktioner bör man utnyttja?

Vet inte hur jag hänger på den på Cubase Master-Out-kanal bara... Hur?

Tack!

Postat
Vet inte hur jag hänger på den på Cubase Master-Out-kanal bara... Hur?

Tryck på "e"-knappen på din masterutgångs-kanal. Sedan trycker du på en av de tomma slotarna för insert effekterna, och väljer den i listan. Hoppas detta var vad du menade.

Rusty (oregistrerad)
Postat

Ursäta min okunskap men är tyvärr inte alltför insatt.

För det första måste jag trycka F4 för att få upp min Master Out som heter Bus 1, den kommer inte upp tillsammans med de andra kanalerna i mixerfönstret när jag trycker på det, varför?

Men när jag trycker F4 hittar jag inget "e"-märke på den, går det inte att hänga på effekter så? Nu blev jag rätt förvirrad...

Rusty (oregistrerad)
Postat

Det skumma är att Master Out inte finns med i TrackMixer-förnstret. Vad beror det på? Nått som jag måste aktivera?

Rusty (oregistrerad)
Postat

Nån som vet hur jag löser det? Varför finns inte masterout med i mixer-fönstret? kan jag "plocka fram" den nån annanstans förutom F4?

Rusty (oregistrerad)
Postat

Aaah!!! Tack! Nu löste jag det!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.