Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Känner ngn till om det finns ngt läromaterial, gärna i videoform, där man får följa med under uppbyggnaden av en låt i olika stilar i tex Cubase eller Logic och lära sig typiska produktionstrick för en viss genre?

Jag såg en tutorial-video för programmet Reason som förvisso gick ut på att förklara själva programvaran men detta gjordes genom att man byggde upp en låt som var lite technoaktig. För mig som mest är insatt i rockmusik gav det en hel del inblick i "hur man gör" den typen av musik.

Annons
chroffa (oregistrerad)
Postat
Hej!

Känner ngn till om det finns ngt läromaterial, gärna i videoform, där man får följa med under uppbyggnaden av en låt i olika stilar i tex Cubase eller Logic och lära sig typiska produktionstrick för en viss genre?

Jag såg en tutorial-video för programmet Reason som förvisso gick ut på att förklara själva programvaran men detta gjordes genom att man byggde upp en låt som var lite technoaktig. För mig som mest är insatt i rockmusik gav det en hel del inblick i "hur man gör" den typen av musik.

Ja sådant skulle jag oxå tycka vara väldigt skoj att ha!

Var fick du tag på den där reasonvideon förresten?

Postat

Gör såhär: Titta lite på ZTV, skaffa lite inblick...

Köp eller ladda hem Groove Agent från steinberg och lyssna på deras RnB trummor och sen är det bara att börja bygga upp ett eget trummkomp, sen är du igång....

Låt fantasin flöda och haka inte upp dig på hur andra gör... 😄

mvh

Sonefors

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.