Jump to content
Annons

Routing på M-Audio Delta 1010 LT

Recommended Posts

HonsaJons (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har ganska nyligen slängt i ett M-Audio Delta 1010 LT i min musiklåda och har inte riktigt fått kläm på kortet ännu. Jag har studerat manualen och letat efter tutorials på nätet, men har inte lyckats komma på lösningen på mitt problem.

Vad jag vill är kunna spela in vad som spelas upp, det vill säga vad andra kort kallar "What You Hear" eller "Monitor Signal" i inspelningshanteraren. Som jag förståt det så ska det gå att routa ut-kanalerna internt till in-kanalerna så man kan spela in det den vägen. Eller är jag ute och reser då?

Vore tacksam för hjälp, eller om någon vet nån bra tutorial där man kan förkovra sig i kunskaperna. 😄

Redigerat av HonsaJons
Annons
Florian Bartos (oregistrerad)
Postat

Hej.

Behöver även jag hjälp i samma fråga. I mitt fall har jag Cubase System 4 och vill spela in de midikanaler jag kör med VST-pluggar på en audiokanal.

Hur göra?

Postat
Hej.

Behöver även jag hjälp i samma fråga. I mitt fall har jag Cubase System 4 och vill spela in de midikanaler jag kör med VST-pluggar på en audiokanal.

Hur göra?

Spela inn midi på en audio-channel går inte. Inte i Cubase eller nåt annat softwarestudio såvidt jag vet.

Andvand midi-channels i Cubase, då midi inte ar ljud, men digitalinformation som vst-instrumentet anvander for att ta reda på hur lange du vil att ett ljud ska spelas upp, ock i vilken ton. Vstinstrumentet har "ljudbanken", og presenterar ljudet du vil ha. Det ar derfor att man måste konvertera prosjektet til vanlig cd-ljud ( 44.1khz sampling/16Bit) innan nån kan lyssna på cden med din sång. Om du brande ut prosjektet som det ar på din hårddisk, kom du att få ont i øronen vid uppspelning av cden. ( tank deg ljudet av ett modem, bara mycker varre )

Du ar inte ensam om att tro att midi ar ljud - det finne många frågor på detta temaet.

Om routing i Delta 1010 LT har jag inte hittat något, ej i manualen - man det ar val jag som inte fattar den då...

Postat

Ska du spela in externa ljud från en midisynt? Annars är det enklaste att köra export audio så får du med allt som du vill ha (chansar på att du kör cubase, men funktionen finns i alla sequencers).

Postat

Kör Cubase SX 3 och där kan man under VST connections välj "Mixer in L" som ingång och då får man ljudet i monitormixern. Har man fel monitorknappar intryckta kan man även få nån form av digital rundgång.

/J

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.