Jump to content
Annons

Regnskydd till liten mini-dv-kamera


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Tänkte på detta med om det regnar då man filmar. Det är inget bra sa en försäljare och det lär nog stämma för min lilla kompaktkamera fick jag lämna in för 1600 kr, då det regnat bara ytterst lite på den faktiskt! Men det var det värt - den blev som ny.

I samband med regn och mini-dv-kameror, så läste jag lite om riktiga regnskydd. De flesta man köper verkar dock anpassade till de större kamerorna från Canon, JVC, Sony, Panasonic etc., men även en MINI-dv-kamera (som mäter 8x8x13 cm) kan ju behöva skyddas. Finns det någon sådan produkt som passar till Canons mindre modeller? Var? Pris?

Nån som köpt/sett ett proffsigt regnsskydd för mini-dv-kameror?

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ta du en liten 3-literspåse som man också kan använda till

att frysa in mat.

Säljes ofta i matvarobutiker, typ Willy's.

7310200020672.jpg

Till detta använder du en stor mängd silvertejp för att täta

till ordentligt på de öppna ytor som skapas.

Lycka till och glöm nu inte att det är sommar, det regnar ju

inte då.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Såg annars en plastpåse från Pro Bartye eller vad det hette. Endast 3795;-.

Var det inget fynd då eller?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror litet på hur liten kameran är. Många sådana här produkter "skräddarsys" mer eller mindre.

Eftersom du frågar efter proffsigt skydd, så finns det några fabrikat som används av många professionella videofotografer när det gäller väskor och regnskydd.

Här är adressen till ett skydd: http://www.portabrace.com/product_detail_A.php?id=2234

Jag har själv valt ett annat fabrikat, från Israel, som är obetydligt billigare men minst lika bra. De gör inte bara väskor och skydd för video utan också "body armour" för krigsindustrin.

Här är adressen till deras regnskydd: http://www.kata-bags.com/category.asp?id=6...Id=1&ProdLine=1

Som när det gäller all annan professionell utrustning för videoproduktion så är prylarna DYRA... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...