Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte höra med forumet om ni har några bra referenser, dvs bra egna erfarenheter, kring vart man kan lämna in sin gitarr, en Yamaha, Pacifica 612V för finjustering i Stockholmstrakten. Jag har problem med stämmningen som skiftar något när man använder svajarmen. Dessutom vill jag stämma av intonation samt justera stränghöjden lite. Jag vill ha tag i någon som verkligen vet vad dom håller på med och kan "spiffa" upp gitarren till det bättre.

Cheers!

Mats 😉

Annons
Postat

Tyresö musik ska jag lämna in gitarren på om nån vecka... Jag var där förra veckan och fick bra med hjälp och vi gick igenom hela min gitarr (som har åkt i golvet) de tar sig verkligen tid med kunderna och är jävligt trevliga. De hade inte tid att fixa den när jag var där så jag skulle återkomma, men jag tror nog att de vet vad de håller på med...

Vad gäller problem med svajarm är det väl bara att slänga in nån extra fjäder i luckan där bak eller är jag ute och cycklar? 😉

Postat
Om du vill ha en riktigt kvalificerad genomgång så vänd dig till dessa: http://www.guitarlabs.se/ men det kostar i.o.f.s. en slant.

Klart intressant - har du egen erfarenhet av guitarlabs, blir resultatet bra alternativt bättre än en gitarrmeck som kan sina saker? Någon annan som känner till några andra bra gitarrmeckar i Stockholm?

Mats

Postat

Den enda delen av Förstärkardoktorn som jag verkligen gillar är deras gitarrservicekille. Skittrevlig (till skillnad från resten av de anställda :rolleyes:) och väldigt kompetent. Lämnade in min Takamine EF341SC och fick tillbaka den precis som jag ville ha den (justerade stränghöjd samt allmän genomgång).

Ska lämna in min Strata där snart också.

Postat
Om du vill ha en riktigt kvalificerad genomgång så vänd dig till dessa: http://www.guitarlabs.se/ men det kostar i.o.f.s. en slant.

Klart intressant - har du egen erfarenhet av guitarlabs, blir resultatet bra alternativt bättre än en gitarrmeck som kan sina saker? Någon annan som känner till några andra bra gitarrmeckar i Stockholm?

Mats

Jag känner en av nissarna som är delägare i företaget så jag vet att det inte är något skumt med dem i alla fall. En polare körde sin gura genom deras "lab" och den blev så klart kanon att spela på (vet dock inte hur den var innan). De har dock ej skruvat på någon av mina gitarrer. Om man vill ha en seriös genomgång så, men som sagt det är ju lite dyrt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.