Jump to content
Annons

Väntan är över, spacesynth.net är online!


Staffan (oregistrerad)

Recommended Posts

Staffan (oregistrerad)

Nu är väntan över och vi kan stolt visa upp vår nya hemsida som riktar in sig på spacesynth musik:

www.spacesynth.net

Som ni kan se på websidan så fokuserar den enbart på musik i genren spacesynth. Ni inte har kommit i kontakt med Spacesynth tidigare så kan ni klicka på länkten 'What is spacesynth' som ni hittar på websidans högerkant, där ni kan hitta ljudexempel och beskrivande text. Ni som har hört band som tex Laserdance och Koto vet vad det handlar om för typ av musik.

Vi är stolta att visa upp våran album-databas (ni hittar den under länken Discography) som innefattar allt material som har släppts in denna genre fram till nu.

En hel del information är på gång att läggas in på websidan, så håll er uppdaterad de närmaste dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Staffan (oregistrerad)
Jäkligt fin sida! Många tips att leta upp, tack för det! 

Tack för kommentaren. Vi har jobbat en hel del på sistone med modulerna för websidan, så nu återstår det bara att trycka in all innehåll (vilket inte tar så mycket tid). Vi håller nu på att uppdatera databasen med fler skivomslag och information om artisterna. Här är ett exempel på hur det kan se ut (Anders Lundqvist är f.ö. en mycket kompetent musiker ifall ni inte har kommit i kontakt med hans musik tidigare):

Anders Lundqvist's sida i musikdatabasen

Vi kommer att lägga in en hel del material på websidan inom en snar framtid (fler intervjuer, musikmaterial, album recensioner, etc), så håll er uppdaterade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Staffan (oregistrerad)
Efterlyser självklart gratis musik.

Någon som vore bra är t.ex Berk Van Ozden.

Gratis musik är på gång. Det ligger ett antal låtar på vår filarea (dock inget från Berk än så länge), så nu återstår det bara att göra layouten till musik-sektionen.

Angående Berk så har jag inte lyckats få tag i honom på sistone. Jag skrev ett email till han för ett tag sedan för att kolla statusen på hans kommande skiva, men tyvärr verkade jag skicka till fel adress eftersom emailet stutsade tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Staffan (oregistrerad)
Efterlyser självklart gratis musik.

Vi har nu lagt upp en intervju med Gustaf Grefberg, och i slutet av den intervjun så kan ni hitta en ny låt med honom. En mycket bra låt i mitt tycke. Det är dock inte någon 125bpm-musik det handlar om utan mer ambient stil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...