Rock n roll (oregistrerad) Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 (redigerat) LÅTNAMN: nONAME (REP NAMN get.... OFF MY BACK) ARTIST/GRUPP:WE GENRE: Rock´n´roll LÅTLÄNGD:00:20:02 KOMPOSITÖR:Per Persson PRODUCENT:Per Persson EV. MEDVERKANDE:Per Anette, Harald, Berra, Jan INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,2. megabyte STATUS: Skiss - Idee´ HEJ! Jag har saknat riktigt enkel Rock´n´Roll här! Enkel 3 ackordslåt dvs inget nytt under SOLEN eller månen he he, men mycket roligt att spela in. Låten inspelad på en 16 kanalig Fostex analog rullbandare. Inga DATA simulerade effekter eller annat fusk, bara analogt rakt igenom. Låten är snabbt mixad i ett billig BOSS BX16 16 kanaligt mixerbord. Låter det skit? Per Redigerat 12 augusti 2005 av Rock n roll
kallemio Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Dom så kallade "fusk" grejjerna skulle du verkligen kunna använda till din fördel
Rock n roll (oregistrerad) Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Dom så kallade "fusk" grejjerna skulle du verkligen kunna använda till din fördel Jaha vad menar du med det? Utveckla!!!
Rock n roll (oregistrerad) Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 67 Nedladdningar ! Och ingen rock n roll kommentar
Neosus Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 (redigerat) Det låter som om ni har snott låten... Kul med lite rock. Skulle vilja höra hela. 😎 Edit: Får bara med 1 minut och 29 sekunder. 🙁 Redigerat 30 juli 2005 av Grahn
Rock n roll (oregistrerad) Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Det låter som om ni har snott låten... 🙁 Kul med lite rock. Skulle vilja höra hela. 😎 Edit: Får bara med 1 minut och 29 sekunder. 😎 Vad då snott !
Rock n roll (oregistrerad) Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Det låter som om ni har snott låten... Kul med lite rock. Skulle vilja höra hela. 😎 Edit: Får bara med 1 minut och 29 sekunder. 🙁 Ok Grahn Jag skall lägge ut hela låten... Låten ÄR inte snodd...
Neosus Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 (redigerat) Det låter som om ni har snott låten... 🙁 Kul med lite rock. Skulle vilja höra hela. 😎 Edit: Får bara med 1 minut och 29 sekunder. 😎 Ok Grahn Jag skall lägge ut hela låten... Låten ÄR inte snodd... Jag förstår det hehe. Lägg ut hela. Jag tycker det låter bra. Nog har man väl hört andra grejer som är inspelat med pro prylar men med sämre resultat än detta. Tummen upp! 😎 Redigerat 30 juli 2005 av Grahn
lavrell Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Det låter som om ni har snott låten... Kul med lite rock. Skulle vilja höra hela. 😎 Edit: Får bara med 1 minut och 29 sekunder. 🙁 Ok Grahn Jag skall lägge ut hela låten... Låten ÄR inte snodd... Man får väl känslan eftersomlåten är väldigt oorginell så att säga, men skönt klös i rösten hos tösen men visst låter det skit igentligen ... detta är ju som sagt svagheten med att spela in analogt då man ej har bra grejer. Men som sagt ganska skönt att höra lite klassisk rock ibland också 😎
Nossloh Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Ljudet är helt rätt för att vara rock'n'roll. Vill gärna lyssna på restan av låten också. Snott är väl lite att ta i men man det låter som om ni lyssnar mycket på Kiss och AC/DC.
Rock n roll (oregistrerad) Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 (redigerat) Här är låten i full version. Vem eller vilka vi gillar är väl ovsentligt Redigerat 12 augusti 2005 av Rock n roll
Neosus Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Nånting är knas med nedladdningen. Nu får jag bara ner 0.50....
Rock n roll (oregistrerad) Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Nånting är knas med nedladdningen. Nu får jag bara ner 0.50.... Jag gör allt vad jag kan för att Ni skall fä låten... Jag försöker igen... BTW: JAG HAR FLER, Liknade låtar dvs INTE SNODDA
Rock n roll (oregistrerad) Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 (redigerat) Nånting är knas med nedladdningen. Nu får jag bara ner 0.50.... Jag gör allt vad jag kan för att Ni skall fä låten... Jag försöker igen... BTW: JAG HAR FLER, Liknade låtar dvs INTE SNODDA REtry again Redigerat 12 augusti 2005 av Rock n roll
Neosus Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Hahah nu blev det 1.48....hmm... 🙁 Något strul med det tekniska är det.. Har ni någon democd? Isåfall kan jag gärna handla ett ex. Jag gillar det här som fan alltså. 😎
Rock n roll (oregistrerad) Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 (redigerat) Hahah nu blev det 1.48....hmm... 🙁 Något strul med det tekniska är det.. Har ni någon democd? Isåfall kan jag gärna handla ett ex. Jag gillar det här som fan alltså. 😎 Tråkigt att Ni inte få hela låten den är ca 6MB kul att du gillar det GRAHN ! Vi är ny här på rock PRYLEN. BARA EN KUL GREJ ALLTSÅ Detta är första låten med sång och mycket vånda och mixing och utan över producering. Lavrell: Tack för kommentarer synpunter: Jag förstår väl att inte detta respekteras HOS er Här Vi är ett enkelt band som inte låter oss påverkas av det kommersiella utbudet. Vi kör vår stil Right ON utan kompromisser Vill bara höra vad Ni tycker Redigerat 31 juli 2005 av Rock n roll
sixties Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 jag fick bara 1 sek. så jag har tyvärr inte hört något ännu. men det kanske senare..
Rock n roll (oregistrerad) Postat 31 juli 2005 Postat 31 juli 2005 Ljudet är helt rätt för att vara rock'n'roll. Vill gärna lyssna på restan av låten också. Snott är väl lite att ta i men man det låter som om ni lyssnar mycket på Kiss och AC/DC. Tack för det.. känns skönt 😄 Jag gillar SWEET Faktiskt men det är kanske samma sak 😄 Btw: har försökt laddat upp hela låten.. flera gånger men det funkar tydligen inte, sitter på tele modem, kanske är det felet vet EJ... Rock n roll Per
Valdez Postat 31 juli 2005 Postat 31 juli 2005 Det här är bra, finns bra tryck och kräm i sångerskans röst, och det behövs ju när man sjunger rock. Låten i sig låter som om man hört den förut, och det är ju inte fel, men en egen stil kan ge så mycket mer... Bra jobbat annars... 😄
starboy (oregistrerad) Postat 31 juli 2005 Postat 31 juli 2005 Kalasbra!! Äntligen lite schysst riffbaserad rock. Inspelningen är väl sådär, men det gör inget. Diggar stenhårt. Studioinspelning och producent Rick Rubin och jag köper lätt. 😄 När kommer skivan?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.