Jump to content
Annons

Program för att lära sig sjunga

Recommended Posts

neoteric (oregistrerad)
Postat

Jag misstänker att jag kanske är tondövare än vad jag trodde 🙂

Så ingen som vet om det finns något programm som visar toner som man sen ska sjugna efter och ser om man träffar (för högt/lågt) eller något liknande?

Andra tips om program man kan använda till datorn för att öva är välkommna.

Annons
Fourplay (oregistrerad)
Postat

Jag har ingen aning om ett sådant program finns.

Annars kan du ju köpa en stämapparat och sjunga toner och försöka få dem att bli så rena som möjligt, brukar vara svårt att lyckas med :rolleyes:

Eller så får du väl fixa en autotune så fort du ska sjunga 😳

Postat

det finns ett karaokespel till playstation 2 eller xbox där det finns.. när man sjunger så ser man på tvn hur tonläget ligger mot vad det ska och ju bättre du sjunger desto mer poäng får du..om du klarar varje mening eller fras perfekt får du guldstjärnor och sånt oxå!

är inte helt säker, men det finns nog påfyllningsskivor med fler låtar än de som är med på första..ska fråga min polare vad den heter!

Postat

Det finns ju många program som kan hjälpa en att ex. bli bättre på att spela gitarr och piano. Måste ju finnas nåt liknande för sång och sångövningar också. Nån som vet?

Veronica (oregistrerad)
Postat

Det där PS2 spelet heter Singstar. Har det hemma med tre olika skivor. Det är rätt kul och man lär sig en del faktiskt, iallafall vad gäller träffa toner. Ljudet på din egen sång är kanske inte det bästa och alla låtar är inte alla favoriter men endel guldkorn finns. Kul på fester osv. Men ett bättre sätt att lära sig sjunga är nog sånglektioner...

Postat

Sånglektioner som sagt för att lära sig rätt sångteknik.

Bra om du har nån slags ackords instrument i närheten som du kan använda att kompa dig själv med. Men det är ju förstås lättare sagt än gjort kanske men det är en klar fördel att kunna spela lite ackord på t.ex. piano eller gitarr. Det hjälper till att bli mer tonsäker.

Och öva öva öva!!

:rolleyes:

Postat
Sånglektioner som sagt för att lära sig rätt sångteknik.

Bra om du har nån slags ackords instrument i närheten som du kan använda att kompa dig själv med. Men det är ju förstås lättare sagt än gjort kanske men det är en klar fördel att kunna spela lite ackord på t.ex. piano eller gitarr. Det hjälper till att bli mer tonsäker.

Och öva öva öva!!

😎

Fast det kanske inte var det du frågade efter.... sorry! 🙁:rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.