Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja. jag uppdaterade till 3.03 av Reason.

Fick först problem med att spara preferences men löste det.

Däremot har jag stora problem med att exportera ut till wave.

Det blir något digitalt skumt ljud.

Jag kan lyssna i programmet, och jag kan få ut det om jag använder rewire, men så ska det ju inte behöva vara.

Bifogar en fil så ni får höra hur det låter.

Annons
Postat (redigerat)

Vad är problemet? Så där låter musiken jag gör 🙂

Skämt åsido, det är flera som har haft problem med det här med senaste uppdateringen. Användarrapporter på forumen på propellerheads.se verkar peka på att det kan ha med om man har en Scream-distenhet efter mixern i signalkedjan att göra.

Redigerat av mornel
Postat (redigerat)

HUUH!! 🙂

Det där låter inte bra! Men det här kanske vi kan lösa ändå. 😄

Edit: Ändrade mig. Läs nästa inlägg. 😉

Redigerat av vectro
Postat

Vid närmare eftertanke... Om det låter bra via Rewire borde det inte vara fel i racket?! 😉

Vi börjar felsöka din MIDI-utrustning istället. Jag misstänker att det är den som skickar störande signaler till Reason-enheterna under exporten.

• Vad har du för MIDI-klaviatur?
  • Har du nån MIDI-controller t.ex. play/stop-knappar, mixer
  • Har du valt någon specifik mall för dessa i MIDI-inställningarna?
  • Har du testat att koppla ur all MIDI-utrustning och exportera ut en låt sedan?

Postat
Vid närmare eftertanke... Om det låter bra via Rewire borde det inte vara fel i racket?! :rolleyes:

Vi börjar felsöka din MIDI-utrustning istället. Jag misstänker att det är den som skickar störande signaler till Reason-enheterna under exporten.

<span style='font-size:13pt;line-height:100%'>

• Vad har du för MIDI-klaviatur?
  • Har du nån MIDI-controller t.ex. play/stop-knappar, mixer
  • Har du valt någon specifik mall för dessa i MIDI-inställningarna?
  • Har du testat att koppla ur all MIDI-utrustning och exportera ut en låt sedan?

</span>

Jag har en väldigt enkel klaviatur vid namn Midistart.

Den går bara rätt in i Reason som "Basic Midikeyboard"

Ska testa vad som händer om jag kopplar ur den.

Tyvärr. det hjälpte inte:/

Postat

Hur ligger det till med en screameffekt i slutet av signalkedjan då?

Postat
Hur ligger det till med en screameffekt i slutet av signalkedjan då?

I den filen jag exporterade ut här använder jag bara 1 scream. och det är till subtractorn.

Det skumma är att jag märkt att vissa filer faktiskt går att exportera.

Får se vad det är för skillnad på dem.

Postat

Jaså, det beror på filen då? Inte något som du eller datorn råkar göra i bakgrunden? Isåfall kan du ju lägga upp en skärmdump på rackets fram- och baksida så ser vi vad som är jox! 😉

Postat

Jaså, det beror på filen då? Inte något som du eller datorn råkar göra i bakgrunden? Isåfall kan du ju lägga upp en skärmdump på rackets fram- och baksida så ser vi vad som är jox! 😉

Grejen är ju att jag kunde exportera innan jag installerade uppdateringen så det måste ha något med den att göra.

För installerar jag tillbaka funkar det igen, förutom att de filer jag sparade i 3.03an ju inte funkar i 3.0an så att gå tillbaks känns inte aktuellt:/

Postat

Avinstallera Reason, städa bort alla (!) gamla filer och installera igen då...

Postat

har testat det, tog bort alla filer jag kunde hitta.

Jag får nog ha det såhär. Rewire funkar ju:P

Postat

har testat det, tog bort alla filer jag kunde hitta.

Jag får nog ha det såhär. Rewire funkar ju:P

Nae! Gör ett inlägg i Propellerheads forum, så får du kanske lösning där!

• 4 veckor senare...
Postat

Nu ute: Reason 3.04

There was an issue in Reason 3.0.3 (on Windows) that could cause weird sounds when exporting a song or loop to an audio file. This was most likely to appear when using certain Scream settings. This happened only when exporting audio as everything sounded fine when listening to Reason directly or running Reason in a ReWire host. This has now been fixed.
Postat
Nu ute: Reason 3.04
There was an issue in Reason 3.0.3 (on Windows) that could cause weird sounds when exporting a song or loop to an audio file. This was most likely to appear when using certain Scream settings. This happened only when exporting audio as everything sounded fine when listening to Reason directly or running Reason in a ReWire host. This has now been fixed.

ja, se där:)

Tack.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.