Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nyhet för mig i alla fall:

Studentkortsinnehavare kan gå genom sin inloggning på studentkortet.se till applestore och få Logic Pro 7 för ca 5000 spänn, express versionen för ungefär 1400 kronor. Halva priset rakt igenom alltså!

Även iLife (som innehåller garageband), iWorks, appelworks (för textförfattare 😎 finns att tillgå för ca. 400 kronor styck

För den som är intresserad av film finns även Final cut Studio eller paketets program enskilt (däribland: Soundtrack Pro) för halva priset.

Skitbilligt med andra ord!

Redigerat av Olsberg
Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag fortsätter att skriva här även om detta inte verkar gälla enbart studentkortets användare.

Jag surfade runt och såg att även emusic.se ger juste priser på vissa program för studenter. Nu kan vi akademiker även köpa Cubase SX för ca. 5200 spänn eller lillebrorsan SL för 2600 kronor. Även Wavelab 5 och Halion 3.1 finns med studentpriser. (ca. 4600 respektive 2600 kronor).

Om man är ute efter VSTi:s finns det också att tillgå.

Jag har aldrig köpt någonting därifrån men man kan välja att köpa med postförskott så man bör inte kunna bli blåst. (förutom med långa väntetider).

Postat
50% student-rabatt gäller ju även på Studio-prenumeration:

http://studio.idg.se/info/prenumeration/de....asp?student=ja

🙁

Tack som fan för den infon!! Hade ingen aning. Nu blir jag prenumerant igen:)

Bra tråd. Vad jag förstått så definierar dock olika leverantörer av mjukvara "akademisk köpmöjlighet" lite olika. När jag köpte min sequencer för knappt ett år sen så kollade jag, och "mitt vanliga studentleg" räckte inte för att köpa rabatterat Cubase men väl Sonar (Nu blev det inte studentlicens över huvud taget, men det hör ju inte riktigt hit). Men saker kan ju ändras, och regler kanske går att kringgå.

tjing

Bengan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.