punkrockdude Postat 29 juli 2005 Postat 29 juli 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Far Too Hard ARTIST/GRUPP: X Point Enenmy GENRE: Rock/Punk LÅTLÄNGD: 03:54 INSPELNINGSÅR: 2005 En låt från ett band som spelades in utav en annan vid namn Anders och mixades och mastrades utav mig. Vad Anders använde för utrustning vet jag ej, men jag kan säga att det var himla struligt att synka hans porta till min dator då vi skulle överföra låtarna. Jag har använt Sonalksis eq och kompressor väldigt mycket i mixningen vilka jag gillar starkt och de kostade mig lite pengar också (hehe). Eftersom jag inte spelade in dem så har jag inte kunnat ha full kontroll över hur slutresultatet skulle låta utan jag har gjort det bästa jag kunnat utav det. Jag kan i alla fall säga att trummisen är enormt duktig så hans spår var ganska enkla att få bra (enligt mitt tycke). Bastrumman är jag glad att jag fick användbar då jag gissar att en filt legat mellan mikrofonen och slagkinnet. Nu vill ni nog inte veta mera. Jag hoppas ni gillar låten och mixningen/mastraingen. Redigerat 13 februari 2014 av punkrockdude
punkrockdude Postat 29 juli 2005 Trådstartare Postat 29 juli 2005 Det var ju lustigt att ingen har något att säga om mixen. Säg som ni tycker, även om det är illa. Men det ska vara konstruktivt, tack.
joachime Postat 29 juli 2005 Postat 29 juli 2005 Musiken faller mig inte alls i smaken, men jag tycker du gjort ett bra mixjobb. Trummorna sitter ihop bra och sångljudet är öppet och klart utan att tappa kraft. Men jag tycker gitarrerna och baskaggen känns aningen instängda, stor kontrast mot rummet på sång och övriga trummor. Basen ligger mest och bumlar, så den kan jag inte riktigt kommentera.
Valdez Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Jag är ingen kompis förståss.....🙂 Jo, så här tycker jag, trots att jag inte alls egentligen är insatt i denna genre... trummorna alldeles i början av låten känns lite som om något kaggslag ramlar över det andra...och en aning instängd sång..i övrigt tycker jag att låter bra helt enkelt!.... 😄
fetmule Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Murders in the rue morgue! Har nissarna hört den perhaps? Skit samma. Tycker det låter bra. Sitter i.o.f.s. på pc-högtalare.
punkrockdude Postat 31 juli 2005 Trådstartare Postat 31 juli 2005 Några fler som har kommentarer om mixen? Kanske t.o.m. Danny Cort min vän vill kommentera? 😄
punkrockdude Postat 4 augusti 2005 Trådstartare Postat 4 augusti 2005 Jag är ingen kompis förståss.....😱 Visst är du det 😉 Men, kanske inte lika mycket som jag och Danny Cort. Men han och jag har jobbat på vår vänskap ganska länge och nu är vi på våran "peak" 🙂
browno Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 hej bästis! jodå det här låter i stort sett bra förutom att sången inte riktigt var min kopp te (ett uttryck som jag lagt märke till att väldigt många på detta forum använder)... vet inte riktigt vad jag ska säga om mixen... men den låter bra i mina slitna dellhögtalare iaf! tycker inte att det lät så mycket social distortion direkt men skit samma och rocka på.
Mutz Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 (redigerat) Tycker mixen låter skit bra! Passar perfa med denna typen av låt! Låten är skön den med kan du hälsa bandet 🙂 Redigerat 5 augusti 2005 av Mutz
punkrockdude Postat 5 augusti 2005 Trådstartare Postat 5 augusti 2005 Browno: Härligt att du gillade det, kompis. Jag håller med dig om sången. Jag tycker att han kanske är för mycket yeah, wow, ooh... Mutz: Detsamma till dig med Mutz. Jag ska hälsa bandet det när de ger mig de resterande pengarna vilka jag väntat på en längre tid 🙂😄 Någon som inte gillar detta? I sådana fall vill jag verkligen höra det och vad som bör ändras/förbättras... MvH
iOlle Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Tjenna. Bra lirat, tight trevligt gura ljud men hela mixen låter lite "hängmatta" i mina högtalare. 🙂 // Olle
punkrockdude Postat 6 augusti 2005 Trådstartare Postat 6 augusti 2005 Tjenna. Bra lirat, tight trevligt gura ljud men hela mixen låter lite "hängmatta" i mina högtalare. 😠 // Olle Härligt att du gillade musiken. Du skulle inte vilja att i alla fall försöka förklara vad du tycker hängmatta är? MvH
O-Jay Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 Häftigt, inget jag lyssnar på idag men för 10-20 år sedan så 🙂 Jag tycker att det fungerar bra som helhet, men angående hängmattan som nämndes, så tycker jag att det låter lite tjockt i nedre frekvensregistren. Eventuellt skulle man försiktigt skära lågmid och/eller höja lite i högmid men jag kan inte precisera mer än så. Lite öppnare ljud utan att mista trycket ungefär... men det fungerar som sagt. Keep on rocking 😎
Debree Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 Mitt första intryck är att jag skulle vilja ha trummorna lite högre i mix, kanske lite mer tryck i baskaggen också. Jag tycker sången är överlag för högt mixad, den skulle behöva krypa in lite mer i mixen, kanske lite lätt dist på den? Mitt andra intryck är att det är nog gitarrerna som ska sänkas en aning och ge mer plats åt trummorna. Rida lite på nivåer skulle nog behövas också. Annars gillar jag det 😎 Soundet passar ju finfint och det är en bra låt! Det är mest lite nivåpill som jag hade viljat ändra på.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.