Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan,

jag sitter här och håller på att bollar lite idéer till ett nytt projekt, vilket idag ser ut att resultera i något med Mycket effekter och roliga ljud osv.

Men. Vad skall man isf lägga sina sista slantar på? En boss GT-8 eller en bärbar dator med exempelvis Guitarrig på?

Min kompis har guitarrig och jag är helt förbluffad över det, finns verkligen OÄNDLIGT utav kombinationer! Och det låter grymt mycket bättre än med min Line6 Guitar Port vilket har ett begränsat utbud av såsom effekter som ljudkvalité.

Jag har aldrig testat någon multieffekt någon gång... Så jag vet inte hur de beter sig... Jag menar, i guitarrig har man en välljudande rig uppe på knappt 3 minuter om man vill.

Finns det andra lösningar?

Era åsikter och tankar?

Jag tänker framförallt vid liveframträdanden vilket som är mest idealiskt att använda...?

Kostnaden räknar jag inte med... det spelar ingen roll om det skiljer en tusenlapp eller mer... Sparar man tillräckligt länge får man råd.

Hjälp mig 😎

/alekks

Redigerat av alekks
Annons
Postat

Jo, visst datorn kan strula, men det kan kablar med... Det jag menar att vet man vad man skall göra, så minskar man risken för problem, vare sig det är att ha extra par kablar eller göra datorn stabilare...

Postat
Jo, visst datorn kan strula, men det kan kablar med... Det jag menar att vet man vad man skall göra, så minskar man risken för problem, vare sig det är att ha extra par kablar eller göra datorn stabilare...

Jag vet inte vad du menar nu..

Postat (redigerat)

Alltså jovisst funkar en laptop bra i live sammanhang. Men ska du hålla på och spela live så är det i mitt tycke smidigare att använda en t.ex. Boss GT-8 där du har ljud, pedaler och inställningar samlat på ett ställe.

Skaffar du en laptop så har du ju desto mer prylar att dra med dig om du använder den där golvpedalen som man kan koppla till guitar rig...+ en laptop.

Enkel logistik enligt mitt huvud.

Jo visst funkar laptop oxå.

Inget fel i det.

Redigerat av Grahn
Postat

Jag skulle defenitivt köra på en GT8a. Vist kan Kablar krongla det är därför man skall ha några extra med sig. Men ja... En extra lapptop är ju något dyrare. Skall du ända slänga iväg massa pengar kanske det kan vara idee att kolla på någon av de modulerings stärkare som finns. De är ju ett gäng numera.

Postat

Aldrig att jag skulle vilja ta med en laptop ut på krogen (fast det skulle se coolt ut). Alla mina gitarrgrejer är marinerade i öl och har fått utstå både ett och annat trots att jag är rädd om mina grejer. Eller var. Jag tror att risken är stor att du kommer få ångra det.

Postat

Hehe, det lutar åt en GT-8 alltså.

Kommer jag kunna fixa lika schyssta effekter i den som med guitarrig?

Typ som presetet: Psychekiller i 1.1 update banken? (om någon har guitarrig och har erfarenhet utav multieffekter)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.