Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ok, snabb fakta!

Har Nuendo 2, ny midiklaviatur och ny laptop. Alla drivrutiner installerade!

Problem:

1. Det går in midisignaler till Nuendo, men inget ljud kommer när jag routar via t ex Absynth, Reason el nåt annat! Däremot när jag går in i dessa enheter så kommer det ljud av att trycka med musen på det interna klaviaturtangenterna!??

Varför går det in signaler i Nuendo men inget ljud?

2. När jag testar att spela in i Nuendo så låter det ingen under inspelning, men när den spelar upp så hörs ljudet från diverse mjukvaruenhet!??

Jag har förmodligen fler frågor, men hjälp mig gärna med detta först..

Annons
Postat

Låter som om du behöver ändra inställningarna på ditt ljudkort för att det ska funka.

Vad har du för ljudkort?

Om det ändå inte funkar föreslår jag att du kör med en telekabel och spelar in ljudet på ett audiospår.

Så gör jag samtidigt som jag spelar in ett midispår parallellt som jag senare har som justeringsverktyg. 😆

Lycka till, hoppas du fick lite hjälp. 😎

Mvh / djonas

Postat

Ok ännu sjukare, nu funkar det till viss del när jag öppnar t ex en mjukvaru synth INNAN jag öppnar Nuendo. då funkar det att spela med klaviaturen, men när jag drar stänger ner det och öppnar Nuendo och sedan öppnar samma program så funkar det inte längre?

Verkar som det inte finns nån logik i vad som händer här, ibland funkar det och ibland inte. Men en sak som är säker, medhörningen funkar FORTFARANDE inte i Nuendo..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.