schopin Postat 1 augusti 2005 Postat 1 augusti 2005 Är det bätttre att spara logic-dokumentet på en extern också eller? Jag har börjat med det nu. Sparar på samma som samplingarna. Sen har jag lagt alla musikprogram i en musikprogram-mapp i program-mappen men det tycker jag inte bör spela någon roll. Jag har fått välja var jag vill installera alla program så.
apanboll Postat 4 augusti 2005 Trådstartare Postat 4 augusti 2005 Anledningen till att systemet ligger där är att det är stor skillnad i prestanda för "vanligt" arbete. Genom att FW disken är klart snabbare. Därför kör jag på det viset... Spela in kanske inte gör sig så bra med denna uppsättning. Har nu gjort en skivavbild av systemet på minins interna. Ska prova spela in på det sättet. Kanske slutar med att jag kör med 2 olika system för olika göromål, beror på hur det känns nu när jag provar.
Jee (oregistrerad) Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 (redigerat) Javisst, externa HDn är snabbare än din mini vad gäller hur snabbt hårddisken snurrar, men processorn sitter ju i minin tex och gör du något så sker det först i minin, sedan via firewire till din externa och sen tillbaks via firewire till minin igen, eller hur? Men visst om det funkar för dig så är det ju kanon, men upplever du verkligen att program körs fortare om de ligger på externa Hd'n? Angående mappen i mappen där, så kan det blir problem med den automatiska uppdateringen, eller funkar det ändå, dvs den hittar dina program och uppdaterar tex Logic automatiskt? Redigerat 4 augusti 2005 av Jee
Pluffo Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Hur går det apan? Har du fått någon slags rätsida på problemen? Jag åker hem till min dator imorgon och då ska det bli bråka av
apanboll Postat 21 augusti 2005 Trådstartare Postat 21 augusti 2005 Problemet verkar borta nu, med systemet på den interna!
Pluffo Postat 30 augusti 2005 Postat 30 augusti 2005 Problemet verkar borta nu, med systemet på den interna! Skumt det här. Jag har flyttat allt till den interna disken men problemet kvarstår 😄
apanboll Postat 6 september 2005 Trådstartare Postat 6 september 2005 Har du provat med de där inställningsmöjligheterna jag postade på förra sidan?
Pluffo Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Har du provat med de där inställningsmöjligheterna jag postade på förra sidan? Vilka menar du? 😠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.