Jump to content
Annons

Hjälp! - råd efterlyses

Recommended Posts

katastrof_al (oregistrerad)
Postat

Jag har tänkt investera i utrustning för att, med någorlunda fint resultat, spela in sång och instrument.

Dessvärre är jag inte så haj på vad som fungerar bra, så jag undrar om någon kunde ge mig tips innan jag spenderar mina snålt förvärvade slantar...

Först och främst hade jag tänkt köpa en mixer, och har spanat in Behringer UB1002.

Upplägget jag tänkt mig är:

Sång/gitarr/piano -> mikrofon -> mixer -> PC/MD för inspelning.

Behöver också en bra mikrofon, och har tittat lite på ADK A51e.

Skulle detta fungera bra ihop?

Är det någon som har erfarenhet av Behringer UB1002? Funkar den som den ska eller får man lida för att man snålar lite?

Oerhört tacksam för alla svar!

Annons
Postat

Har en nästan likadan lite tidigare Behringer och själv tycker jag inte den låter särskilt bra. Det är dock nästan omöjligt att hitta något mer prisvärt än Behringer för nyblivna hemmapulare. Själv skulle jag nog satsa på något ljudkort med inbyggda mickförstärkare typ Edirol UA-25 eller Audiophile USB. Detta blir dock lite dyrare. Vill du däremot kunna ha flera instrument inkopplade samtidigt till din dator(jag antar helt fräckt att du spelar in på dator) är ett mixerbord en bättre idé.

ADK-micken är ett bra nybörjarval tycker jag. Den är inte världsbäst men låter helt okej och är helt klart prisvärd.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Det kommer fungera jättebra, du ska inte vara orolig.

Lycka till.

Postat

Jag är också på jakt efter billiga grejer..

ska åxå köpa en kondensator mic.. jag har läst mycket i det här forumet om en mic som heter "studio projects b1" som ska vara mycket prisvärd.. även den kostar 999kr och fins på musikbörsen.. sattsa på en sån istället 😄

katastrof_al (oregistrerad)
Postat

Okej, tack så mycket för svaren!

Det finns möjligtvis ingen som har något exempel på något som spelats in med en Behringer UB1002 (eller liknande modell)?

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Jovisst.

http://www.bobbybaby.net/

Sluta noja för prylarna, kompis. Det är ju musiken som räknas?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.