Jump to content
Annons

Lyssna! Säg vad ni tycker...


Recommended Posts

LÅTNAMN: Ee-låten

ARTIST/GRUPP: Lorain

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 3.33 min

KOMPOSITÖR: Lorain

PRODUCENT: Peter Malmgren

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004/2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.4 mb

STATUS: Kan nog betraktas om Färdig Demo

LÅTLÄNK: Ee-låten

Tjenare!!

Här är en låt från mitt band Lorain. Lyssna o säg vad ni tycker... Gärna konstruktiv kritik såklart 😆

Rock On!!!

// Peter

Redigerat av Ibanezrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Minus: Tunn produktion! Det är mycket att EQ:a här. Lite otajt på sina ställen.

Plus: Tjejen har en rätt go pipa. Men det känns som att hon sjunger på en annan låt, hon är inte med i mixen på något vis. Helt ok låt!

Jobba på! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att ni spelat in det här i skolkafeterian genom en brödrost och jag antar att ni tillverkat texten genom att översätta en seriebubbla från fantomen..Om inte så borde nog ni sälla er till den skara som bara lyssnar på musik och inte försöker tillverka den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som om låten är inspelad live och sången är pålagd efteråt.

Tjejen sjunger jättebra men mixningen gör att sången och musiken inte riktigt hamnar i nivå med varandra. Kör en kompressor/limiter (i rimliga doser) på både sången och musiken så ska du se att det blir hyfsat. Vet inte exakt vilka nivåer men prova dig fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ovanstående. Dessutom är låten inte stark nog att fånga mitt intresse,

rätt tråkig faktiskt. Men vadå, man tar ju ett steg i taget liksom. Det skall bli intressant att höra vad Ni gör och hur Ni låter om ett par år. Förhoppningsvis

kanske ett eller annat ögonbryn höjs? 🙂. Vore kul om inte annat för Er egen skull. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...