Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, är nu användare och kag registrera mig här för att få lite "proffs-hjälp".

Jag hade tänkt att det vore kul att spela in mina egna låtar på datan och för att göra detta tänkte jag köpa upp mig lite. Så ja kolla på emusik.se och där fanns paketet:

(stuiokit 1)

http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=...exp=&info=11621

Jag vill helst inte lägga ut mer än 4000 och undrar om det är bra grejer jag får?

Jag ska använda min "studio" till att micka upp min stärkare och för att spela in sång.

Det jag redan har är: förstärkare, boss-gt-8, el-gitarr 😄 och min dator (2400 mhz, 1 gig ram, 280 HD, cubase och soundforge).

Är det någonting mer man behöver för mina behov av ovanstående?

Jag har typ aldirg sysslat med detta innan och det vore kul med lite råd. Om ni inte orkar skriva nåt kan ni ju länka osv. 😉

kna ju också fråga om det är bättre att micka upp förstärkaren eller gå line med min gt-8? Och ska man in med gitarren i mic-preampen eller nåt?

🙂

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Kan inte säga mer än att jag tycker priset på paketet verkar vettigt. Som första setup får man väl säga att det är "bra grejer", men en liten bit ifrån bäst, so to speak. Det finns många andra här som är mer kapabla att gå in på djupet än mig. Shoot!

Postat (redigerat)

Tycker det ser bra ut. Alla dom grejerna är såna som ofta blir rekomenderade för nybörjare här. Priset ser väl också rätt bra ut tycker jag. Köp det.

Det är ju bra om du har ok lyssning också så ett par studiomonitorer och ett par studiolurar skulle ju va bra att ha åtminstone när du lärt dig lite mer om grejerna.

Har du en bra stärkare så tycker jag att du ska micka upp den men annars får du köra direkt in. En Shure SM57 skulle nog även det vara en bra investering för det ändamålet, 995:- som hittat!

Välkommen hit förresten! 😉

Redigerat av Phobos
Postat

ja hej igen. jag har en Peavey Bandit 112. tycker att den låter mkt bra med min boss så stannar kansek på att micka upp den. sen har jag ett par "datahögtalere"- altec lansing som jag tycker är helt "ok". och ett par AKG hörlurar 😏

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
ja hej igen. jag har en Peavey Bandit 112. tycker att den låter mkt bra med min boss så stannar kansek på att micka upp den. sen har jag ett par "datahögtalere"- altec lansing som jag tycker är helt "ok". och ett par AKG hörlurar 😠

Toppen! AKG lurarna ska ju funka prima. Du har ju nästan din studio nu ju! =) Köp det där paketet. 😏

Postat

I framtiden vill du säkert ha ett par monitorer men det är ju ingen brådska med det. Köp paketet fortare än kvickt så vi kan få höra hur du låter! 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.