Jump to content
Annons

Vem Àr Gote?


Gote

Recommended Posts

Halloj alla glada forumiter!

InlÀgg nummer femtio fÄr bli en presentation...

Jag heter Anders ute i verkligheten. I princip 33 Ă„r, men det Ă€r förhandlingsbart. Har spelat gitarr till och frĂ„n i 15 Ă„r, men det Ă€r först pĂ„ senare tid som jag pĂ„ allvar försökt förstĂ„ vad jag spelar och börjat utvecklas musikaliskt. Nybörjare pĂ„ inspelning men sitter hemma och försöker pilla ihop lite lĂ„tar. Det ger en hel del att höra sig sjĂ€lv spela - fan, det lĂ„ter inte alls som man trodde!! 😛

Jag har en ganska bred musiksmak, lyssnar pĂ„ allt frĂ„n Blind Lemon Jefferson till Muddy Waters. 🙂 Blues för hela slanten alltsĂ„. SmĂ€lter som smör varje gĂ„ng nĂ„n sĂ€tter pĂ„ en gammal Chess-skiva. Svag för folk som sjunger med karaktĂ€r, typ Peps, Taj Mahal eller Jimi Hendrix. Hur gör man? 😉

FÄtt mycket inspiration och tips frÄn detta fantastiska forum och hoppas kunna ge nÄgot tillbaka.

HÄller till i Oxie utanför Malmö och Àr vÀldigt sugen pÄ att hitta lekkamrater i regionen!

Ha de gött!

/Gote

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

vÀlkommen pÄ forumet. :rolleyes:

Är vĂ€l inte sĂ„ inne pĂ„ blues sjĂ€lv men visst Ă€r det bra ibland. Gillar bĂ„de SRV och gammal hederlig blues. Även The Blues Band (Paul Jones) & Nine Below Zero.

Annars Àr det 60-talet och grupper som Pretty Things, Shadows of Knight,Them, Animals mm. som ligger mig nÀrmast.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hoj och vÀlkommen!

Har för mig att det finns medlemmar frÄn Oxie bÄde hÀr och pÄ vst forum...

En viss medlem skall enligt sĂ€kra kĂ€llor vara medlem i bĂ„da forumen. đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tjenare..och vÀlkommen!

En blues med Etta James fĂ„r man inte missa...... 😎

Eller Bessie Smith. Eller Big Mama Thornton. Eller Koko Taylor. Eller... 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...