Gote Postat 27 juli 2005 Dela Postat 27 juli 2005 Halloj alla glada forumiter! Inlägg nummer femtio får bli en presentation... Jag heter Anders ute i verkligheten. I princip 33 år, men det är förhandlingsbart. Har spelat gitarr till och från i 15 år, men det är först på senare tid som jag på allvar försökt förstå vad jag spelar och börjat utvecklas musikaliskt. Nybörjare på inspelning men sitter hemma och försöker pilla ihop lite låtar. Det ger en hel del att höra sig själv spela - fan, det låter inte alls som man trodde!! 😛 Jag har en ganska bred musiksmak, lyssnar på allt från Blind Lemon Jefferson till Muddy Waters. 🙂 Blues för hela slanten alltså. Smälter som smör varje gång nån sätter på en gammal Chess-skiva. Svag för folk som sjunger med karaktär, typ Peps, Taj Mahal eller Jimi Hendrix. Hur gör man? 😉 Fått mycket inspiration och tips från detta fantastiska forum och hoppas kunna ge något tillbaka. Håller till i Oxie utanför Malmö och är väldigt sugen på att hitta lekkamrater i regionen! Ha de gött! /Gote Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 27 juli 2005 Dela Postat 27 juli 2005 Hej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 27 juli 2005 Dela Postat 27 juli 2005 Hej och välkommen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 27 juli 2005 Dela Postat 27 juli 2005 välkommen på forumet. Är väl inte så inne på blues själv men visst är det bra ibland. Gillar både SRV och gammal hederlig blues. Även The Blues Band (Paul Jones) & Nine Below Zero. Annars är det 60-talet och grupper som Pretty Things, Shadows of Knight,Them, Animals mm. som ligger mig närmast. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 27 juli 2005 Dela Postat 27 juli 2005 Välkommen ska du vara! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 27 juli 2005 Dela Postat 27 juli 2005 Välkommen! 😉 Är det där med förhandlingsbar ålder smidigt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 28 juli 2005 Dela Postat 28 juli 2005 Tjenare..och välkommen! En blues med Etta James får man inte missa...... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 28 juli 2005 Dela Postat 28 juli 2005 Välkommen. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 29 juli 2005 Dela Postat 29 juli 2005 Hoj och välkommen! Har för mig att det finns medlemmar från Oxie både här och på vst forum... En viss medlem skall enligt säkra källor vara medlem i båda forumen. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 29 juli 2005 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2005 Tjenare..och välkommen! En blues med Etta James får man inte missa...... 😎 Eller Bessie Smith. Eller Big Mama Thornton. Eller Koko Taylor. Eller... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 29 juli 2005 Dela Postat 29 juli 2005 Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 29 juli 2005 Dela Postat 29 juli 2005 Mors! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.