frans m (oregistrerad) Postat 26 juli 2005 Postat 26 juli 2005 Bestämde mig nu för att köpa ett nytt ljudkort och tog cykeln ner till musikbörsen i malmö. Efter att ha stått och sett hjälplös ut i 15 min upptäcker äntligen någon av de 10 otroligt upptagna säljarna mig och frågar om jag behöver hjälp. Säljaren var så ignorant och hade inget som helst intresse av att sälja något till mig verkade det som. Firewire Audiophile? Nää, den är slut. Kan kanske ta hem den men det tar nog 2-3 veckor.... (tyst..) -Ok, men då kan jag ju cykla till Tyskland och hämta ett istället. Jag fattar att de inte kan ta hem prylar på 2 dagar, det är den otroliga ignoranta stilen jag inte gillar. Det är inte första gången jag blir dåligt bemött där. När jag köpte mina monitorer stod säljaren och snackade med sin fru eller nån i telefon under hela köpet (-ska jag handla på vägen hem..?) Hallå, jag tänkte spendera några tusen här, skiter ni i det? Nej, nu får det vara slut på besöken hos musikbörsen. 😠 Har någon nåt tips på nån musikaffär i södra Sverige som har lite service minded personal? Musikcenter i Lund kanske? Skulle helst slippa att handla ljudkort på nätet men det får nog bli det ändå. OBS. Detta är min personliga uppfattning och inget annat. Andra kanske har jättebra erfarenheter av dem. Peace
Pluffo Postat 26 juli 2005 Postat 26 juli 2005 (redigerat) Ja, och du är inte ensam om att ha blivit illa behandlad. Här har du en 9 sidor lång tråd som behandlar ämnet ( posta gärna dina bravader där så fyller vi på med otrevligheter, för att sedan skicka hela tråden till JAM 😠 ): https://www.studio.se/index.php?showtopic=3412&hl= Redigerat 26 juli 2005 av Pluffo
Diwic Postat 26 juli 2005 Postat 26 juli 2005 Har någon nåt tips på nån musikaffär i södra Sverige som har lite service minded personal? Musikcenter i Lund kanske? Hittills har jag haft goda erfarenheter av såväl Lunds musik & piano som Elmelids i Höör. // David
Violiner Postat 26 juli 2005 Postat 26 juli 2005 Jag fattar att de inte kan ta hem prylar på 2 dagar, det är den otroliga ignoranta stilen jag inte gillar. Veckor!!??? Och vaddå inte ta hem på två dagar? Är du där i någorlunda rimlig tid på dagen så kan de ha prylarna hemma dagen efter! Om de inte har hört talas om Företagspaket så kan du informera dem. Det finns till exempel företagspaket 12:00 som gör att adressaten har paketet före lunch dagen eft "Men de finns inte i Sverige..." Och? Jag har handlat en hel del elektronik från Tyskland. Och DÅ brukar jag kunna få prylarna på två-tre dagar! Går man till ytterliget går det till och med att få fram prylar från USA dagen på ett dygn. (Men då blir det i och för sig dyrt. Senast jag fick en garantireparation skickad från USA då det var riktigt brådis var den framme i Sverige dan efter. Det är i och för sig inte normala leveranstider. Men visst GÅR det.)
bassman Postat 26 juli 2005 Postat 26 juli 2005 Var inne på börsen i malmö och frågade efter samma pryl tre veckor i sträck utan att kunna få några besked. Sen ringde jag till börsens centrallager i gbg och fick beskedet; Javisst har vi den, jag skickar den direkt. Fick den dagen efter. Det var bara att i malmö var de så otroligt slappa att de inte orkade bry sig.
lavrell Postat 26 juli 2005 Postat 26 juli 2005 (redigerat) Nää, den är slut. Kan kanske ta hem den men det tar nog 2-3 veckor.... Tänkte bara gå in och försvara försäljaren lite här eftersom jag blir satt i samma sits ibland på jobbet. Det kanske tillochmed är så att varan är slut hos leverantören och varan därför inte kan komma in på 2-3 veckor? Men det skrev du ju inget om. Men självklart ogillar man ju som säljare att läsa om såna där tråkiga människor till säljare som antagligen jobbat för länge eller bara gillar att sälja svindyra grejer. Jag försvarar inte butiken i sig men många tänker inte på att varor kan vara slut när dom går till en affär och det går inte alltid att få hem det på ett par dar som är normalt. EDIT: Läste precis Bassman's inlägg och fick svaret på min fråga 😛 Redigerat 26 juli 2005 av lavrell
frans m (oregistrerad) Postat 26 juli 2005 Postat 26 juli 2005 oh, jag läste precis tråden om musikaffärer. trodde inte det var så illa.... jag förstår verkligen att varor tar slut och måste beställas och det kan ta tid. men enligt denna säljare skulle de ta hem den från Luthman och det borde verkligen inte ta 2-3 veckor... jaja, det är ju bara att beklaga, vissa människor borde inte ha ett serviceyrke. Ska kolla in 4sound musikcenter här i malmö imorrn, hade helt glömt bort dem tidigare. hoppas att dom gillar sitt jobb mer än musikbörsen! 😛
Rian Postat 26 juli 2005 Postat 26 juli 2005 Bestämde mig nu för att köpa ett nytt ljudkort och tog cykeln ner till musikbörsen i malmö. Efter att ha stått och sett hjälplös ut i 15 min upptäcker äntligen någon av de 10 otroligt upptagna säljarna mig och frågar om jag behöver hjälp. Säljaren var så ignorant och hade inget som helst intresse av att sälja något till mig verkade det som. Firewire Audiophile? Nää, den är slut. Kan kanske ta hem den men det tar nog 2-3 veckor.... (tyst..) -Ok, men då kan jag ju cykla till Tyskland och hämta ett istället. Jag fattar att de inte kan ta hem prylar på 2 dagar, det är den otroliga ignoranta stilen jag inte gillar. Det är inte första gången jag blir dåligt bemött där. När jag köpte mina monitorer stod säljaren och snackade med sin fru eller nån i telefon under hela köpet (-ska jag handla på vägen hem..?) Hallå, jag tänkte spendera några tusen här, skiter ni i det? Nej, nu får det vara slut på besöken hos musikbörsen. 😄 Har någon nåt tips på nån musikaffär i södra Sverige som har lite service minded personal? Musikcenter i Lund kanske? Skulle helst slippa att handla ljudkort på nätet men det får nog bli det ändå. OBS. Detta är min personliga uppfattning och inget annat. Andra kanske har jättebra erfarenheter av dem. Peace Tycker detta fenomen är generellt, sällan man träffar riktigt trevliga och/eller hjälpsamma säljare i en musikaffär, allra helst som privatperson. Dock finns guldkorn. Ett tips är att alltid handla på samma ställe; i längden får man rabatter och bättre service av de som vet vem man är. Marknaden är liten precis som utbudet, inte mycket att välja på tyvärr. /R
Gote Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Jag känner igen din beskrivning av Musikbörsen i Malmö. Men det beror lite på vem man får tag på när man är där. Vissa av dem är riktigt engagerade och kunniga, andra är bara där för att få pilla på fräcka prylar och få betalt för det... Lunds Musik & Piano rekommenderas varmt. När man frågar efter saker där så brukar de engagera sig, kolla upp och ringa leverantörer. Sen slutar det ofta på samma sätt, "det kan ta 2-3 veckor", men man känner att de har försökt. Om de ändå ska blåsa mig på pengarna så kan de väl för bövelen se till att göra det på ett trevligt sätt!! 🙂
frans m (oregistrerad) Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 snackade med Musikcentralen idag. dom kunde ta hem ljudkortet på 1 dag! Så ska det låta! 😉
pXp Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 10 säljare (under semester-tid!) låter som en liten lätt överdrift. Snarare brukar butikerna vara underbemannande, vilket resulterar i sönderstressade säljare. Under semester brukar dessutom extra-personal, som oftast varken är insatta i produkterna eller kan det där med sevice, tas in. Tilläggas bör att även många leverantörer har semesterstängt. Naturligtvis ska säljare göra det bästa av situationen och sådant bemötande som du fått ska inte accepteras. Be att få prata med butikschefen, hjälper inte det, så sluta handla där helt enkelt! Jobbar själv i butik (säljer dock något helt annorlunda än musikpryttlar) och tycker det är otroligt roligt att möta en massa olika människor hela dagarna. //peAk
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 (redigerat) Har inte mycket erfarenhet av musikaffärer, har köpt det mesta via nätet. Men en gång på First Music här i Eskilstuna skulle jag ha några kablar, kommer inte ihåg vilken typ, tror det var tele-tele. Han går in på lagret och kommer tillbaka med RCA kablar och såna där RCA-tele adaptrar, och säger till mig att "det här går lika bra". Jag frågar om han alltså inte har några vanliga tele-tele hemma, varpå han svarar "näe, då hade jag hämtat dom". (!!!) Mitt heta temprament gjorde att jag var millisekunder från att göra hans ansikte trasigt. Kan tillägga att jag hade stått i kön i cirkus 15 minuter pga någon diskussion om något sjukt onödigt. Redigerat 27 juli 2005 av MarcusRombo
Aquiesce Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Jag har samma erfaranhet som dig av Musikbörsen i Malmö. De har fått flera chanser men varje gång man kommer in där känner man sig som en obetydlig skithög som absolut itne har där att göra. När man dessutom i de allra flesta fall kan beställa samma saker billigare från thomann.de (har hittills funkat helt perfekt varje gång) ser jag ingen anledning att handla samma sak fast dyrare från Musikbörsen. Vill man ha bra service i Skåne åk till Halmén musik I Helsingborg eller Elmelid i Höör. De är grymma.
frans m (oregistrerad) Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Vill man ha bra service i Skåne åk till Halmén musik I Helsingborg eller Elmelid i Höör. De är grymma. Tack för tipset!
captain nemo (oregistrerad) Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Med den här utvecklingen kommer musikaffärerna i ännu högre grad att bli showrooms, där man eventuellt kan få klämma på prylarna. Sedan går man hem och handlar över internet. //nemo
pXp Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Med den här utvecklingen kommer musikaffärerna i ännu högre grad att bli showrooms, där man eventuellt kan få klämma på prylarna. Sedan går man hem och handlar över internet. //nemo Dell har ju börjat med showrooms, så det kanske funkar med musikprylar också. Tyvärr hämmar det nog konkurrensen, då bara stora företag kan syssla med sånt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.