Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är på jakt efter någon riktigt bra mickpreamp. Har nu en behringer för typ 500 spänn, men vil byta upp mig. Den får kosta upp till 3-4000:-. Har ni något förslag?

Annons
Postat

Hitta en beggad Mindprint En-voice (hittade min för 2200:-)

Låter förträffligt bra på allt och allt och lite till 😛

Postat

Om du är ute efter en lågbrusig och ren preamp som inte färgar, så finns det ett alternativ i vettigt prisläge - och det är Line Audio Design DMP, som går på ca 2800:- för 2 kanaler. Helt suverän - och finns även i en 8-kanalig modell som heter OMP. Den har både lägre brus och har ett renare ljud än många betydligt dyrare alternativ som är kända för just lågt brus och rent ljud... :rolleyes:

Mer färgande preampar finns det en uppsjö av, men 3-4000:- är ett mellanläge där det inte finns så mycket att välja på...

Kan du lägga ca 6000:-, så finns Summit Audio 2BA-221, som är en helt underbar preamp med avstängningsbar rörinblandning.

Runt 6000:- kan du också hitta en Toft EC-1 eller AFC-2.

Studio Projects VTB-1 ligger på ca 1800:-.

På ca 1800:- hittar du också SM Pro Audio TB101.

Joemeek Three-Q hittar du på ca 2500:-.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.