Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar på att skydda min hörsel lite bättre.

Är det någon som vet var/hur/kostnad för sådana här "custom made" öronproppar som jag har hört talas om. Tror att de ligger runt tusingen, men det kan vara dyrare.....någon?

Annons
Postat (redigerat)

Har ett par Bellman & Symfon, dom kostade 2050:- när jag köpte dem för 1 1/2 år sedan. Jag har 25dB filter och betalade 200kr extra för att få knallröda istället för transparenta.

Måste bara tillägga att dem är sjukt bra. Ruggigt bra ljud och skönt sitter dom också.

Bellman & Symfon ER

Edit: La till en länk

Redigerat av Phobos
Postat

tack så hemskt mycket för informationen! ska kolla upp det. 2000 är ju en hel del, fast hörseln är ju dyrbar den också.

Postat

jag har själv sådana formgjutna proppar. Jag hör så mycket bättre på scen nuförtiden. Allt känna så mycket bättre! Skönt att gå runt på klubben med 9db filter(funkar iaf för mig). Då kan man dessutom höra folk prata om det är stark ljudvolym.

Jag betalade 2100 tror jag och fick då två olika filter. 9dB och 15dB. Tycker att det är värt att skaffa med olika filter. Så kan man byta då det passar.

Allt blir så mycket klarare. Jag har sjä'lv inte så mycket pengar men det här ångrar jag inte att jag gjorde. 😄

Minst sagt en bra investering. Sitter kanonskönt i örat också. Ibland glömmer man tom av att de sitter i 😠

Postat

Första gångerna jag använde dom så undrade jag om dom verkligen fungerade för det lät ju precis som vanligt till man tog ut dom. Då förstod man hur bra dom var.

Jag använder dock mina Alpine musikerproppar för 200kr när jag e ute på klubb. Dels för att jag bara har 25dB-filter på dom formgjutna och dels för att jag ogjärna vill "supa bort dom".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.