Lajen Postat 25 juli 2005 Postat 25 juli 2005 Tja! Ska skaffa ett ljudkort som skall användas till både audio och annat sådär lite lagom bra, alltså ingen värsting ,kan nån tipsa mig om nåt kort, max 6000 kr?
Claes Holmerup Postat 25 juli 2005 Postat 25 juli 2005 Echo Layla3G är ett riktigt bra kort. Listpriset är 6950:- - men listpris är ju, ja öööh - listpris... 😮 Det har 8 balanserade analoga in/ut, där två av dem kan ställas om till mikrofoningångar med 48V fantommatning för att driva kondensatormicar. Det finns också midi in/ut. Om du senare skulle behöva fler analoga in/ut, så kan du koppla en extern omvandlare till ADAT/Lightpipe-kontakterna och på så sätt få 16 analoga in/ut på samma kort. Anslutningarna finns i ett externt 19"-rack och kortet sitter på en PCI-plats i PC:n. Det är faktiskt något av ett "värstingkort", men till ett förhållandevis lågt pris. 🙁
SuperViza Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Annars har jag mitt WaveTerminal 192 L / midi att sälja
Emil Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Hur många ut och ingångar behöver du? Jag e väldigt nöjd med min firebox iallafall. 4500kr ungefär.
pXp Postat 27 juli 2005 Postat 27 juli 2005 Jag är helnöjd med mitt m-audio fw410. Dessutom har de sänkt pristet på det. Men som sagt det beror ju helt på vad du behöver. fw410 har ju "bara" 8 analoga ut, men några plus är den digitala SPDIF (in och ut), två hyfsade mic-preamps med phantom-matning, dubbla hörlursuttag etc. //peAk
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.