Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

vad är det för programvara man ska använda sig av vid en eventuell frekvensspektrumanalys? Jag vill gärna ha ett friståendeprogram, dvs ingen plugin till Cubase eller liknande.

Mycket tacksam för tips!

/Michael

Annons
Postat

Hur är det med wavelabs analyzer?

Postat

Vad menar du med fristående? Det finns enkla VST-Hosts att ladda hem gratis (eller för mycket lite pengar) och sedan kör du endera Voxengo Span eller Elemental Audio Inspector i hosten.

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Wavelabs är cool.

Postat

Med fristående så menar jag att det inte är i form av plugins till Cubase, Protools etc utan ett program som kör av sin egen kraft, så att säga.

Postat
Med fristående så menar jag att det inte är i form av plugins till Cubase, Protools etc utan ett program som kör av sin egen kraft, så att säga.

Så en fristående VST-host och en VST-spektrumanalysator skulle funka då?

Kolla in den här här länken. Det är gratis Hosts som stödjer VST.

Och här är en lista med gratis VST-pluggar som har någon form av analysfunktion.

Postat

Så en fristående VST-host och en VST-spektrumanalysator skulle funka då?

Kolla in den här här länken. Det är gratis Hosts som stödjer VST.

Och här är en lista med gratis VST-pluggar som har någon form av analysfunktion.

Det var bussigt! Tackar hjärtligt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.