Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan alla!

Nu är det såhär, jag har rappat snart i två år, och det känns som fler och fler uppskattar det jag gör..Men jag har ett problem. Jag har spelat in alla mina låtar i en dynamisk microfon(ca 900kr) rätt in i datan.. och jag tänker nu sattsa lite mer pengar på inspelnings grejer.. och om jag inte fått det helt fel... så är det jag behöver..

1.en mick preamp med phantommatning (vill inte ha mixer, tycker det är onödigt för mig)

2.ett nytt ljudkort

3. en ny microfon (kondensator)

och för allt detta går max gränsen ungefär på 3500kr (liten plånbok)

Något som kan rekomendera?

jag rappar, alltså kommer jag bara använda grejerna för "sång"

Tack på förhand!!

/Brodin

Annons
Postat (redigerat)

Denna fråga tror jag har svarats minst 10 ggr den senaste månaden.

Men för 3500 kr får man tyvärr inte mycket saker som är bättre än din mick du redan har.

Redigerat av Piccazzo
Katla (oregistrerad)
Postat

Om du bara skulle köpa en mick för de pengarna hade du kunnat få bra prylar men det är svårt att komma undan billigt med allt du ska ha...

Postat (redigerat)

Ok.. Om det funkar med dynamisk mic i det ljudkort du har i dag så behåll det.

Lägg däremot en tusing på Studio Projects B1 mic och 1800 spänn på en SMPRO Audio TB 101. Pruta till dig ett puffskydd också 😱

Du kan köpa av Claes här på forumet och han kan säkert ge nåra råd också ska du se.

Kolla in hans site på http://www.holmerup.biz/

edit: stavfel

Redigerat av hegobald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.