Jump to content
Annons

en låt utan sång för än så länge

chroffa (oregistrerad)

hur många poäng får låten?  

7 röster

1. 1. hur många poäng får låten?

• 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      3
    • 5
      0

Recommended Posts

chroffa (oregistrerad)

# LÅTNAMN: alltså, hmm nej, den har hetat "2" än så länge =P

# ARTIST/GRUPP: jag själv

# GENRE: hmm pop elektronisk

# LÅTLÄNGD: 5,16 min

# KOMPOSITÖR: jag själv

# PRODUCENT: jag själv

# EV. MEDVERKANDE: jag på sax isf

# INSPELNINGSÅR: i år

# FORMAT: .wav

# STORLEK: 7,4 mb

# STATUS: behöver sång, sen ska den vara klar troligtvis

en låt jag gjorde i våras med reason, sen skulle jag testa att spela in med reason och eftersom jag tyckte testet blev så bra (saxen) så behöll jag det.

säg gärna vad ni tycker! =)

här är länken:

Redigerat av chroffa
Dela på andra sajter

Annons

Ganska charmigt, men känns väldigt styltigt. Lite mer sväng skulle var fint, det är inget som direkt håller kvar mig i lyssningen. Känns inte som om det händer så mycket trots saxen.

Efterlyser mer variation och mer sväng så kommer detta komma längre. Kämpa på.

Dela på andra sajter

chroffa (oregistrerad)

Ingen annan som har nått at säga? inte ens att den är jättedålig lr nått? (fast ni får gärna motivera isf =P) lr rösta? det har ingen heller gjort.

Dela på andra sajter

chroffa (oregistrerad)

det du säger att trummorn låter otighta när dom kommer tillbaks igen är för att det egentligen är klockspelet som är otajt för det är så hög wet inställning på reverbet. dock stör jag mig inte på det? tycker det är snyggt när trummorna kommer in.

men dom vanliga trummorna i låtern är lite fula, dom skulle behöva vara mer rullande, sammanhållna, ville ha lite som khonnor när jag gjorde trummorna, blev nått annat konstigt istället.

Men tack så jättemkt! iaf =) tänker man på att jag distat saxen rätt mkt? om man inte vet om det alltså?

Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Jag tycker behållningen i din låt finns i det repetativa, och det lite knaggliga offbeat-aktiga kompet. Det kanske är den sena timmen som pratar.

01:23 tycker jag du ska vara nöjd över, det lugna breaket.

Vad är problemet med att lägga sång? Jag är säker på att du sjunger jättefint.

Dela på andra sajter

jag gillar ´det här, skulle nog bli ännu bättre med sång.

Men, allt känns lite otajt och som nån annan sa, det skulle kanske behövas lite mera gung i kompet för nu känns det väldans stelt. Skit bra solo..

En fyra av mig,

//Anders

Redigerat av Myrli
Dela på andra sajter

Gillar det lite hackiga trumkompet. Snygga krashiga ljud!

Fjärdedelsackordkompet som kommer in samtidigt är dock lite väl stelt för min smak. Tror att det skulle passa med antinget nåt mer svepande eller nåt snabbare, typ 16-delar.

Saxsolot var väldans snyggt spelat, men i mina öron bryter det av lite för mycket från den övriga känslan i låten.

Över lag snyggt! Jobba på... 🙂

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Hej!

Allt väl i början då du använder "moderna" ljud - men sedan vid 0:30 när 70-tals synten (mellotron?) kommer in funkar det inte för mig. Sedan är det väldigt snyggt vid 1:23 och samma vid 3:05. Sax solot är maffigt, men kanske lite för brötigt i min smak (kanske bara behöver tas ner lite?). Pianot låter också lite klumpigt på sina håll. Så jobba på - som nån skrev - det kan bli riktigt bra det här!

Rockypop

Dela på andra sajter

chroffa (oregistrerad)
Hej!

Allt väl i början då du använder "moderna" ljud - men sedan vid 0:30 när 70-tals synten (mellotron?) kommer in funkar det inte för mig. Sedan är det väldigt snyggt vid 1:23 och samma vid 3:05. Sax solot är maffigt, men kanske lite för brötigt i min smak (kanske bara behöver tas ner lite?). Pianot låter också lite klumpigt på sina håll. Så jobba på - som nån skrev - det kan bli riktigt bra det här!

Rockypop

Tack så jättemycket för alla fina kommentarer och bra tips!

Samplingen heter melstrings så det är säkert melotron stråkar som du säger.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.