Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej jag sitter just nu och mixar ihop ett beat som ska iväg till en rappare som sedan ska spela in på beatet.

Det är några audiofiler och några midifiler.

Nu när jag ska förlänga beatet för inspelning så när basljudet (midifil) ska gå igång blir det ett "klickljud" sedan kommer det inget ljud alls.

Det blir likadant om jag försöker ta audiomixdown. så när introt e slut och basen ska komma igång blir det tyst.

Detta är första gågnen det händer och jag vet inte vad som kan vara fel.

Någon som vet vad felet kan vara?

Annons
Postat

En gissning från min sida.. Kan det vara som så att det är nåt sys-ex meddelande just på midispåret med basen som i så fall resettar eller ändrar nåt???

Jag har inte cubase själv men det bör gå att granska midifilen men nån sorts editor (inte den grafiska utan systemeditor) tycker jag.

Mer om MIDI system messages kan du läsa om på http://www.soundonsound.com/sos/1995_artic...idibasics3.html

Postat

det är nog något liknande, men då är frågan hur jag ska kunna lösa det?

Nu hänger sig detta projekt hela tiden, så fort jag pausar(trycker på stoppknappen)

så kommer knäpper det till och när jag trycker på play nästa gång så kommer det inget ljud,

Postat

• Markera midispåret
  • MIDI/Open List Editor
  • Radera sysex-kommandon, så du bara har kvar not-informationen
  • Nu borde det funka

Postat (redigerat)

Det kan kanske vara så enkelt att du klickat för "click on Pre-count"..o då klickar det bara så länge som Precount är inställt till.

Öppna Transport -> Metronome setup -> Click during: är inget ifyllt där kanske du hittat problemet.. är både record och play ikryssade kommer metronomen alltid att låta.

Lycka till

Redigerat av demoniqus
Postat
  • Markera midispåret
  • MIDI/Open List Editor
  • Radera sysex-kommandon, så du bara har kvar not-informationen
  • Nu borde det funka

hur raderar man sysex?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.