EEL (oregistrerad) Postat 29 mars 2004 Postat 29 mars 2004 Nån som har nåt tips på hur man får "sväng" på saker man kvantiserat? Swing funktionen e inte till mycket hjälp... Kör Cubase 2.0 med Reason 2.5 Vore tacksam för lite råd i frågan 😄
Carl_B Postat 29 mars 2004 Postat 29 mars 2004 flytta manuellt... gör alltid jag... bl.a så brukar jag flytta fram alla 4 kicks 1/8 - 1/16 för att få det låta lite snabbare eller flytta bak för att få de låta lite långsammare...
bernu Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 Jag brukar testa med att lägga ut trummor på en synth och sedan spela in vissa delar via synthen... Jag tycker det brukar bli lite mer "Live" känsla då 😉 Det kan ibland räcka att lägga på tex cymbaler och hi-hat efteråt för att det inte skall bli så stelt... /björn
EEL (oregistrerad) Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 ok tack för tipsen 😄 har hört att det ska finnas nåt sätt att flytta grejjer fritt i key editorn.. dvs typ flytta en ton så den lägger sig mit på ett streck osv... att komma undan grejjen med att den "suger" sig till närmsta streck (kanske låter helt obegripligt). fast det kanske var i logic? nån som förstår vad jag pratar om?
Lundin Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 😲 Autoquantize är det du menar... om du kör Cubase SX 1 eller 2 finns den på manöverpanelen och heter "auto q" du kan sen gå in och editera hur "magnetisk" quantize funktionen ska vara, hur mycket den ska släppa igenom eller hur "stark" kvantiseringen ska vara...sen har du ju MIDI-pluggen Quantizer..som inte rättar till noterna permanent utan lägger på kvantisering icke-destruktivt..d.v.s tar du bort pluggen är det fortfarande exakt som du spelade in midi't...med alla eventuella fel och brister intakt... kan rekommenderas när du vill spela in trummor t.e.x eller inte orkar att programmera dom. /D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.