Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det bara för att datorn har annat igång samtidigt? Eller det kanske är konstig? Är det någon som vet?

För när jag kollar på dvd på datorn hackar det till med 5-10 minuters mellanrum... de va samma på min gamla dator... blir det inte bättre?

Annons
Postat

Om du kollar på en dvd-film kan hackningarna bero på att filmen ligger på en skiva som är skriven med Dual-Layer, vilket medför att filmen kan börja hacka när lasen ställer om sig... varför det är skillnad på den i din dator och din vanliga spelare har jag dock ingen aning om....

Postat

gå in i Task Manager (ctrl+alt+del) och välj processes. Högerklicka på det program du kör (t.ex WMPlayer.exe eller PowerDVD.exe) och välj Set Priority->high (eller iallafall above normal). Då ger du mer datorkraft åt DVD-uppspelarprogrammet och det hackar mindre.

Stäng också av antivirusprogram (det borde du ju göra även när du gör musik) eller andra program som stjäl datorkraft spontant då och då.

Ibland kan det hacka för att spelaren läser skivan för snabbt och måste varva upp emellanåt, men det verkar inte vara ditt problem. Det blir ofta ett längre hack.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.