Jump to content
Annons

Hackeman!


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

I väntan på kommunikationsmedel knallade jag in i tobaksaffären en sväng och fick då syn på att det var tävlingar på Bergsåker idag. Det är en ovanlig företeelse att jag spelar på hästar, men det råkar vara min favoritbana. Jag blev minst sagt chockad när jag såg avdelning fem!

Är det säkert att Du hinner till Bergsåker i tid, jag menar från Skåneland till Sundsvall är ju en bit. Eller åker Du flygtransport? Jag checkade med tävlingsledningen och de kunde inte säkert verifiera, men troligen har det insmugit sig ett litet stavfel. Är det så?

😑

P.s. Var hursomhelst tvungen att sätta den som spik (för den oinvigde: ensamt streckad). Jag menar, som du vet...jag hade inget val. D.s.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Va? E du full? 😑

Personligen är jag dj-vligt bakfull och fattar ingenting av detta. 😛

jag noterade att du läste tråden och inväntade förhoppningsfullt ett svar som skulle kunna bringa lite ljus i detta....

men nu vågar jag erkänna att jag inte fattar något jag heller...nada zip nil.

Är inte detta avd. 5?!?

1 ÅGÅRDS OSCAR v 3 Skoglund Håkan (Ber Ro) 2140:1 115 33-54

2 NOVA FAIRWAY s 3 Mikkonen Jami a (Are Ul)a 2140:2 139 33-54

3 POLS LEA s 3 Johansson Stig H 2140:3 38 14-18

4 CHERRY LIPS s 3 Pöllänen Rauno 2140:4 54 22-35

5 VICTOR B.L. v 3 Eriksson Peter 2140:5 409 48-79

6 DEAN GOJ h 3 Söderholm Krister (Öhg Hå)a 2140:6 44 16-23

7 M.T.ANTHONY v 3 Jakobsson Krister 2140:7 999 926-999

8 MIMMI R.S. s 3 Wallin Anders 2140:8 144 21-32

9 THE LAST LINE h 3 Andersson Mikael M (Hed LB)a 2140:9 245 38-62

10 JUNCTION v 3 Lindberg Lars (Båt Sv) 2140:10 147 39-64

11 KLARA SISU s 3 Ohlsson Ulf (Sal Pe) 2140:11 101 21-33

12 KISMET F.H. h 3 Eriksson Jens

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vet du inte vad du läser i för program nu? Pro Tools?

Nej, Örjan sitter upp med nummer tre i avd fem. Hackeman!

😑

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du inte vad du läser i för program nu? Pro Tools?

Nej, Örjan sitter upp med nummer tre i avd fem. Hackeman!

😑

:musik

Eh, va?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tänk att ha så stort förtroende för någon... Det var väl snällt! Han är ju inte ens favorit utan tredje häst, förste b-häst om man så vill. Gå nu för f*n inte i dödens bara, andra par ytter blir bra. Det är väl inte norskt huvudlag bara?

Någon kulturellt bevandrad?

😑😛😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Bergsåker är en travbana och Hackeman är en travhäst?

hmmmm. Var det där poängen med hela tråden? 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Bergsåker är en travbana och Hackeman är en travhäst?

hmmmm. Var det där poängen med hela tråden? 😑

Undrar jag oxå. Känner mig helt full när jag läser denna tråden.

Jag med, jag fattar ingenting! 😄 Vadå stavfel? Vilket är stavfelet?! Och varför ska just du veta om det?! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Bergsåker är en travbana och Hackeman är en travhäst?

Jaha!

Då fattar jag.

Inte så konstigt att man har ont i arslet då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Danny: Vad har du och hackeman gjort eftersom du har ont i baken? *vågar inte tänka tanken* 😱😆

(Fö´låt kunde inte hålla mig...)

😱

Jag vill inte avslöja för mycket, men det sista jag minns är en brinnande Cointreau & ett par skyggglappar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå! Nu har jag pliktskyldigast sysslat med mina musikprogram en kvart- och jag lovar jag har tomtar i datorn; Guitar Rig får plötsligt, efter ett halvår sisådär, för sig att det vill ha en Macprocessor,...och kommer hit för en välförtjänt avkoppling. Och så möter jag den här Kafkaliknande sörjan som jag inte förstår ett dugg av. Utom att det tycks ha dykt en till Grahn som oxå är veteran. Var är han med ögonbindeln nu för tiden? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hittar ingen häst som heter hackeman, däremot finns hackman, en brun hingst född -99.

jag hittar heller ingen häst med namnet musik, däremot finns music (född 1960) samt massa andra Music Xxxx namn, typ Music Lover, Music Hall osv...

lavrell, du ska inte känna dej utanför heller. om du droppar r:et så finns du som häst under Lavell, född 1969! du påminner mej om det gamla skämtet om vad hästen som blev kastrerad sa... "va lack jag blir".

roligare än så här är det inte att jobba på STC..

🙂,

~ f

träningsvärk är bra för själen

Link to comment
Dela på andra sajter

lavrell, du ska inte känna dej utanför heller. om du droppar r:et så finns du som häst under Lavell, född 1969! du påminner mej om det gamla skämtet om vad hästen som blev kastrerad sa... "va lack jag blir".

hahahahahahahahhaa 🙂

😛

men fattar fortfarande ingenting 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det är ju tur att force fED finns. Då fick vi det bekräftat, det som tävlingsledningen inte kunde klura ut, nämligen att det var ett stavfel i programmet. Det var alltså inte Hackeman utan Hackman som sprang i avdelning fem. Då förstår åtminstone jag förvirringen hos de flesta.

Däremot förstår jag inte alls skämtet om hästen som blev lack. Betyder det att hästen omvandlades till lack (som man behandlar trä med) eller att hästen ifråga blev lack i betydelsen sur, vilket är en synonym som används t.ex. i mittöstra Sverige. Det är väl klart han blir sur om han kastreras, det är väl mer ett konstaterande än ett skämt?

Hackman är bara 6 år, men Music och Lavell är nog döda nu! Men alla tre är ju bara kloningsförsök.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...