Jump to content
Annons

Moonshine - Hembränt eller vad?


Moonshine (oregistrerad)

Recommended Posts

Moonshine (oregistrerad)

Eöhm, alltså det finns väl egentligen inte så våldsamt mycket att säga om mig, samtidigt som jag skulle kunna spendera de närmaste timmarna med att plottra text.

Jag heter Tobias Linder, 24 år gammal, bor i Morgongåva. Det ligger 4 mil väster om Uppsala, för den som är nyfiken. Ej gift (frånskild), inga barn, har dock flickvän. Jobbar som platsfinnare / Public Relations åt Humana Sverige, som är en förening som bedriver klädinsamling till förmån för en del välgörenhetsprojekt i bl a Afrika.

Säljare som bakgrund, så man kan väl säga att jag fastnat i de yrkeskategorierna. Gick natur på gymnasiet och var väl inte överambitiös.

Första kontakten med musik var min pappa som spelade gitarr. Jag tvingade honom lära mig några enkla ackord, sen klinkade jag själv. Tröttnade dock snabbt och gick istället två år på musikskola, piano, när jag fyllde 14. Fortsatte bli självlärd inom både piano, keyboard och gitarr, men mitt direkta komponerande började när jag var 16 och fick hem Fasttracker 2 från en kompis. Har gjort musik mer eller mindre konstant sen dess. Började med FT2, körde det gott och väl många år (utmärkt program, för övrigt), och när Windows började jävlas med mitt ljudkort gick jag över till ModPlug Tracker, som är Windowsbaserad.

Fick upp ögonen för Reason genom Neko här på forumet (även om han ihärdigt har försökt frälsa mig till Orion istället :rolleyes:) och har kört det sen 2003. Har för närvarande version 3.0 hemma. Äger också en gammal, gammal nylongitarr och en inte fullt lika gammal hemmakeyboard. Ni vet, en sån där leksakspryl, fast den funkar att öva på.

Äger faktiskt också ett fullfjädrat piano, men det står hos mina fd svärföräldrar. Har inte orkat hämta det ännu. Bor i lägenhet, 2:a, på tredje våningen. Det är besvärligt att kånka piano så långt. Funderar på flyttfirma 😠

Har ingen särskild stil på mina låtar. Gör lite av varje, men det lutar mest åt pop, dance och ambient. På senaste tiden har det blivit äckligt mycket 8bitscovers.

Oh well, nog blajat. Vill ni veta mer, får ni fråga 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jomenvisst! Välkommen hit.. Eller som vi brukade säga i pistolskytteklubben jag var med i. "Vi behöver nytt blod i klubben.. Lär dig skjuta och träffa vänner" :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Moonshine (oregistrerad)

Kan man välkomna sig själv? I så fall: Välkommen!

*har alldeles för tråkigt och borde sova, men spammar forumet istället*

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

välkommen!

när vi flyttade min fru´s piano för några år sedan gick det på över 1000:- men det skiljer ganska mycket mellan olika firmor så kolla runt innan du bestämmer dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...