Jump to content
Annons

Stockholm Jazz Festival


Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Av ren snålhet skippade jag nästan alltihopa, men vågade mig iväg till Fasching och tittade lite på John Abercrombie. Kanonkonsert faktiskt. Kul låtar, bra musiker (fast fiddlarn uppskattade jag nog mest när han va tyst) och skön stämning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vidare vill jag fråga Thimmie hur i h-e han lyckats skriva över 500 inlägg på fem veckor?!

jamen, de är väl bra jobbat....

Hehe... Hur? Kolla in demotråden så får du se! Jag har kommenterat 90% av alla låtar som kommit upp sedan jag blev medlem! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på jazzfestivalen torsdagen och fredagen. Beady Belle på torsdagen var asballt! Skön, småflummig jazzelectronica med schysst sväng. Fick även en skiva signerad, plus en bild på mig och den vackra sångerskan 😆

Angélique Kidjo var tokhäftig, även om jag inte uppskattade alla låtar. Dansa och röja kunde hon i varje fall!

Timuktu/Damn var schysst, även om jag hade hoppats på lite mer funk...

Bo Sundström på fredagen var lite av en besvikelse. Jag gillar Bo Kaspers Orkester, men hans solo-grejer var lite halvtråkiga. Christian Walz imponerade som fan, det svängde fint! Robyn var också bra tycker jag, även om inte alla låtar föll mig i smaken.

Blacknuss var det jag hade sett fram emot mest, och de svängde ju bra som vanligt! Dock gillade jag deras förra (eller kanske förrförra) jazzfestivalen-spelning bättre (de körde ju Superbad då!). Dessutom var jag lite irriterad på alla tråkmånsar framför scenen som bara stod och hängde. Hur kan man INTE röja när det svänger så jäkla bra? 😉

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Bland det svängigaste, tightaste & mest spontana gig jag någonsin har sett.

Svängigt? Du är tonåring...

& vad vill du ha sagt med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Bland det svängigaste, tightaste & mest spontana gig jag någonsin har sett.

Svängigt? Du är tonåring...

& vad vill du ha sagt med det?

Outta dig inte så snabbt...

Hehehe.

I wish those days could come back again.

Kom igen nu Punkis, ta dig till Malmö i September!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bland det svängigaste, tightaste & mest spontana gig jag någonsin har sett.

Svängigt? Du är tonåring...

& vad vill du ha sagt med det?

Outta dig inte så snabbt...

Hehehe.

I wish those days could come back again.

Kom igen nu Punkis, ta dig till Malmö i September!

Oj, låter allvarligt... Nä, men vem vet, jag kanske drar till nästa Skåne IRL... 😉

Redigerat av punkrockdude
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...