Jump to content
Annons

Stockholm Jazz Festival


Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

Undrar om det var någon mer än jag som hade äran at få se Lee Ritnauer's helt fantastiska spelning ikväll. Bland det svängigaste, tightaste & mest spontana gig jag någonsin har sett.

Igår var jag & såg Soulive & Lauryn Hill. Båda showerna var helt fantastiska, även om Lauryns röst var katastrofal. Dags att tjejen lägger bort det gröna, kanske. Men igår var en helt fantastisk kväll med klockrena spelningar. Jag var på så djävulskt gott humör & det är fan intre ofta. Kunde verkligen njuta av musiken. Men kanske berodde det på vädret, det superbraiga ljudet, publiken, ölen eller sällskapet (jag och Reason's trevliga & vackra dotter 'råkade tappa bort våra vänner'...). Iallafall så var det lite tråkigare idag, men som sagt så är jag oerhört glad att jag fick se Lee Ritnauer uppbackad av ett sånt vansinnigt meriterat & tight band. Patrice Rushen, era jävlar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nix! Missa det, tyvärr... 😲

Sjöng Lauryn Hill illa? Eller hade hon bara kass röst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var där i går och såg Lauryn. Tycker det var bra, men ändå på något sätt under förväntan. Hennes röst var ju jävligt sliten (som du säger) för det första. Sedan tycker jag det alldeles för stora bandet spelade anonym storbands-högskolefunk den första halvan, för att bättra på det på slutet. Fugees-kavalkaden på slutet kändes lite publikfrieri, men var ju ändå jävligt bra.

Man blev ju i alla fall jävligt sugen på att höra mer av hennes nya material.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Nix! Missa det, tyvärr...  🙁

Sjöng Lauryn Hill illa? Eller hade hon bara kass röst?

Hon hade bara kass röst.

Men kul att hon körde massa hits från Miseducation-plattan. & under Fugees-medleyt så fick iallafall jag gåshud.

Lite kul att hon bossade med bandet...fick stoppa & börja om en låt för att LH tyckte att det skulle vara 'more percussion, more percussion'.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det var någon mer än jag som hade äran at få se Lee Ritnauer's helt fantastiska spelning ikväll. Bland det svängigaste, tightaste & mest spontana gig jag någonsin har sett.

Igår var jag & såg Soulive & Lauryn Hill. Båda showerna var helt fantastiska, även om Lauryns röst var katastrofal. Dags att tjejen lägger bort det gröna, kanske. Men igår var en helt fantastisk kväll med klockrena spelningar. Jag var på så djävulskt gott humör & det är fan intre ofta. Kunde verkligen njuta av musiken. Men kanske berodde det på vädret, det superbraiga ljudet, publiken, ölen eller sällskapet (jag och Reason's trevliga & vackra dotter 'råkade tappa bort våra vänner'...). Iallafall så var det lite tråkigare idag, men som sagt så är jag oerhört glad att jag fick se Lee Ritnauer uppbackad av ett sånt vansinnigt meriterat & tight band. Patrice Rushen, era jävlar!

Fan va avis man kan bli;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Undrar om det var någon mer än jag som hade äran at få se Lee Ritnauer's helt fantastiska spelning ikväll. Bland det svängigaste, tightaste & mest spontana gig jag någonsin har sett.

Igår var jag & såg Soulive & Lauryn Hill. Båda showerna var helt fantastiska, även om Lauryns röst var katastrofal. Dags att tjejen lägger bort det gröna, kanske. Men igår var en helt fantastisk kväll med klockrena spelningar. Jag var på så djävulskt gott humör & det är fan intre ofta. Kunde verkligen njuta av musiken. Men kanske berodde det på vädret, det superbraiga ljudet, publiken, ölen eller sällskapet (jag och Reason's trevliga & vackra dotter 'råkade tappa bort våra vänner'...). Iallafall så var det lite tråkigare idag, men som sagt så är jag oerhört glad att jag fick se Lee Ritnauer uppbackad av ett sånt vansinnigt meriterat & tight band. Patrice Rushen, era jävlar!

Fan va avis man kan bli;)

Avis?

Det är jag som ska vara avis, du får ju fan träffa henne ju mycket oftare än vad jag får.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på något, inte alls lika stort men ändå. Jag var på Västerviks visvestival i fredags och såg Lisa Nilsson (Bo Sundström, Stefan Andersson, Helen Sjöholm och Lasse Tenander sjöng samma kväll). Men jag fastnade för Lisa. Jag visste innan att hon var en otrolig sångerska, jag har några plattor med henne, men nu när jag fick höra henne live - skit vilken kvinna!!! Helt otroligt! Sååå tonsäker! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix! Missa det, tyvärr...  🙁

Sjöng Lauryn Hill illa? Eller hade hon bara kass röst?

Hon hade bara kass röst.

Men kul att hon körde massa hits från Miseducation-plattan. & under Fugees-medleyt så fick iallafall jag gåshud.

Lite kul att hon bossade med bandet...fick stoppa & börja om en låt för att LH tyckte att det skulle vara 'more percussion, more percussion'.

Hehe... en kvinna med skinn på näsan! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag var på något, inte alls lika stort men ändå. Jag var på Västerviks visvestival i fredags och såg Lisa Nilsson (Bo Sundström, Stefan Andersson, Helen Sjöholm och Lasse Tenander sjöng samma kväll). Men jag fastnade för Lisa. Jag visste innan att hon var en otrolig sångerska, jag har några plattor med henne, men nu när jag fick höra henne live - skit vilken kvinna!!! Helt otroligt! Sååå tonsäker! 🙁

Javisst!

Jag har sett henne med Blacknuss ett par gånger då hon har sjungit 'baby i love you' och 'until you come back to me'. Hon är helt övergrym.

Tyvärr är hon också överdryg. När jag var på Danska Grammisgalan för ett par år sedan så blev min polare utkastad för att han och Lisa Nilsson började bråka. Om sparris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Nix! Missa det, tyvärr...  🙁

Sjöng Lauryn Hill illa? Eller hade hon bara kass röst?

Hon hade bara kass röst.

Men kul att hon körde massa hits från Miseducation-plattan. & under Fugees-medleyt så fick iallafall jag gåshud.

Lite kul att hon bossade med bandet...fick stoppa & börja om en låt för att LH tyckte att det skulle vara 'more percussion, more percussion'.

Hehe... en kvinna med skinn på näsan! 🙂

Eller med miljoner på banken.

& knark i handväskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det var någon mer än jag som hade äran at få se Lee Ritnauer's helt fantastiska spelning ikväll. Bland det svängigaste, tightaste & mest spontana gig jag någonsin har sett.

Igår var jag & såg Soulive & Lauryn Hill. Båda showerna var helt fantastiska, även om Lauryns röst var katastrofal. Dags att tjejen lägger bort det gröna, kanske. Men igår var en helt fantastisk kväll med klockrena spelningar. Jag var på så djävulskt gott humör & det är fan intre ofta. Kunde verkligen njuta av musiken. Men kanske berodde det på vädret, det superbraiga ljudet, publiken, ölen eller sällskapet (jag och Reason's trevliga & vackra dotter 'råkade tappa bort våra vänner'...). Iallafall så var det lite tråkigare idag, men som sagt så är jag oerhört glad att jag fick se Lee Ritnauer uppbackad av ett sånt vansinnigt meriterat & tight band. Patrice Rushen, era jävlar!

Fan va avis man kan bli;)

Avis?

Det är jag som ska vara avis, du får ju fan träffa henne ju mycket oftare än vad jag får.

Word! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på något, inte alls lika stort men ändå. Jag var på Västerviks visvestival i fredags och såg Lisa Nilsson (Bo Sundström, Stefan Andersson, Helen Sjöholm och Lasse Tenander sjöng samma kväll). Men jag fastnade för Lisa. Jag visste innan att hon var en otrolig sångerska, jag har några plattor med henne, men nu när jag fick höra henne live - skit vilken kvinna!!! Helt otroligt! Sååå tonsäker!  🙂

Javisst!

Jag har sett henne med Blacknuss ett par gånger då hon har sjungit 'baby i love you' och 'until you come back to me'. Hon är helt övergrym.

Tyvärr är hon också överdryg. När jag var på Danska Grammisgalan för ett par år sedan så blev min polare utkastad för att han och Lisa Nilsson började bråka. Om sparris.

Jag har hört att hon ska vara divig. Det märkte man när hon stod på scen också. Kanske blir det sådär om man är lite bättre än alla andra... 🙂

Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?! 🙁

Lång historia, jag ska berätta om det på IRL-dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag fastnade för Lisa. Jag visste innan att hon var en otrolig sångerska, jag har några plattor med henne, men nu när jag fick höra henne live - skit vilken kvinna!!! Helt otroligt! Sååå tonsäker! 🙁

Har bara hört henne live någon enstaka gång, och då lät det ganska blekt.....men det kanske var ett undantag?!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?!  🙁

Lång historia, jag ska berätta om det på IRL-dagen.

Är det bokat den 3 sep? Jag och Addic59 kommer nog! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?!  🙁

Lång historia, jag ska berätta om det på IRL-dagen.

Är det bokat den 3 sep? Jag och Addic59 kommer nog! 🙂

Har varit bortrest från forumet ett bra tag. Var och när är det IRL?

EDIT: inser att jag är en smula off topic....ber om ursäkt

Redigerat av Pellesnusk
Link to comment
Dela på andra sajter

Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?!  🙁

Lång historia, jag ska berätta om det på IRL-dagen.

Är det bokat den 3 sep? Jag och Addic59 kommer nog! 🙂

Har varit bortrest från forumet ett bra tag. Var och när är det IRL?

EDIT: inser att jag är en smula off topic....ber om ursäkt

En smula bara... 🙂

https://www.studio.se/index.php?showtopic=13789&st=30

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?!  🙁

Lång historia, jag ska berätta om det på IRL-dagen.

Är det bokat den 3 sep? Jag och Addic59 kommer nog! 🙂

Nej, det är inte bokat, men bestämt till 99%.

Ska ta tag i det nästa vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?!  🙁

Lång historia, jag ska berätta om det på IRL-dagen.

Är det bokat den 3 sep? Jag och Addic59 kommer nog! 🙂

Nej, det är inte bokat, men bestämt till 99%.

Ska ta tag i det nästa vecka.

Gött mos! Det ska bli kul som fän! 🙂

För övrigt känns det rätt bra att vara veteran efter fem veckor här på forumet. Kanske ska admin göra om "reglerna"? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Jorå, var där i fredags. I regnet 😠

Gillade bandet bakom Christian Walz, grymt sväng.

Och Blacknuss svänger ju alltid.

Blev dock lite besviken på Robyns spelning.

Inte direkt dåligt framfört, men den minimalistiska 80-retrostilen

upplevde jag som lite tröttsam genom hela spelningen.

Dessutom för mycket förinspelade bakgrunder i mitt tycke.

Såg henne förra gången under "Electric"-turne'n, vilket jag diggade mera.

Nån fler som hade nöjet att stå i regnet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?!  😉

Lång historia, jag ska berätta om det på IRL-dagen.

Är det bokat den 3 sep? Jag och Addic59 kommer nog! 😉

Nej, det är inte bokat, men bestämt till 99%.

Ska ta tag i det nästa vecka.

För övrigt känns det rätt bra att vara veteran efter fem veckor här på forumet. Kanske ska admin göra om "reglerna"? 🙂

På vilket sätt menar du att dem ska göra om reglerna, då?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?!  😉

Lång historia, jag ska berätta om det på IRL-dagen.

Är det bokat den 3 sep? Jag och Addic59 kommer nog! 😉

Nej, det är inte bokat, men bestämt till 99%.

Ska ta tag i det nästa vecka.

För övrigt känns det rätt bra att vara veteran efter fem veckor här på forumet. Kanske ska admin göra om "reglerna"? 🙂

På vilket sätt menar du att dem ska göra om reglerna, då?

Om jag ska sticka mig in här så bör det sättas dit en tidsgräns också. Tror det är det Thimmie syftar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man va på jazzfestivalen... Speciellt om man, som jag, bor på backstageområdet och får gratis pass plus ta med hur många vänner man vill... 😉

Såg en hel del bra och kalasbra ljud.. lite synd på vädret bara.

Redigerat av flintan
Link to comment
Dela på andra sajter

Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?!  😉

Lång historia, jag ska berätta om det på IRL-dagen.

Är det bokat den 3 sep? Jag och Addic59 kommer nog! 🙂

Nej, det är inte bokat, men bestämt till 99%.

Ska ta tag i det nästa vecka.

För övrigt känns det rätt bra att vara veteran efter fem veckor här på forumet. Kanske ska admin göra om "reglerna"? 😆

På vilket sätt menar du att dem ska göra om reglerna, då?

Om jag ska sticka mig in här så bör det sättas dit en tidsgräns också. Tror det är det Thimmie syftar på.

Du menar att de inte ska räcka med att säg hejsvejs i varje tråd 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, varför i hela friden bråkar man om sparris?!  😄

Lång historia, jag ska berätta om det på IRL-dagen.

Är det bokat den 3 sep? Jag och Addic59 kommer nog! 😛

Nej, det är inte bokat, men bestämt till 99%.

Ska ta tag i det nästa vecka.

För övrigt känns det rätt bra att vara veteran efter fem veckor här på forumet. Kanske ska admin göra om "reglerna"? 😄

På vilket sätt menar du att dem ska göra om reglerna, då?

Om jag ska sticka mig in här så bör det sättas dit en tidsgräns också. Tror det är det Thimmie syftar på.

Du menar att de inte ska räcka med att säg hejsvejs i varje tråd 😄

Nix, en tidsbegränsning är inte det jag menar. Det finns de som varit medlemar sedan december -03 och skrivit 15 inlägg, de kan väl inte vara veteraner? Dock tycker jag att man blir "medlem" respektive "veteran" efter för några inlägg (se på mig, hehe). Kanske ska man sätta den gränsen högre? Medlem efter 300 inlägg och veteran efter 1000?

Bara en tanke... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...