Jump to content
Annons

Bortfall av ljud i Cubase Sx3

Recommended Posts

Dariuz (oregistrerad)
Postat (redigerat)

När jag laddat in ett stort antal olika softsynthar och samplingar i Cubase SX3 händer det ibland att jag inte får något ljud alls eller bara ljud på enstaka spår till en början, då jag precis laddat in mitt projekt. Detta beroende på att MIDI-spåren inte verkar sända någon information till syntharna. Efter ett tag brukar dock ljudet komma, och efter det funkar allting helt perfekt, tills det är dags att ladda in projektet nästa gång. Vad kan dett bero på? Det händer bara när jag laddat in flera synthar, och aldrig i början av ett projekt, då jag fortfarande har relativt låg belastning på datorn. Belastningen på processorn är dock samtidigt inte så hög att det borde kunna ge denna typ av problem (<60%). Konfunderad....

Redigerat av Dariuz
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.