Jump to content
Annons

Ni som kan Windows. Har köpt Mp3spelare!


Recommended Posts

Hej! Idag köpte jag mig en Mp3-spelare som jag hade delvis tänkt använda som USB-minne mellan mina två datorer.

Den ena datorn är en stark sak med XP pro osv.

Den här internetdatorn som jag kallar den är på Win98. Nu är det så att den här mp3spelaren är en Creative Muvo Value på 256MB. http://se.europe.creative.com/products/pro...5&product=13603

Nu är saken den att det står att man måste ha Win98SE. Går det att uppgradera sin vanliga 98 så att den här saken fungerar eller måste jag formatera om datorn och installera om med annat operativsystem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det borde följa med drivrutiner med din mp3 spelare. Eller så letar du på internet.

Det är så här att win98 är inte byggd för att automatiskt känna igen usb/firewire grejer. Det är Win XP däremot. Oftast när man köper en usb/firewire grej så brukar det följa med drivrutiner för win98 oxå..

Sök och du skall finna!! 🙂🙂

Edit: Jasså Win Xp känner inte heller igen den? hmm... men prova installera drivrutiner då iallafall.

----------

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde följa med drivrutiner med din mp3 spelare. Eller så letar du på internet.

Det är så här att win98 är inte byggd för att automatiskt känna igen usb/firewire grejer. Det är Win XP däremot. Oftast när man köper en usb/firewire grej så brukar det följa med drivrutiner för win98 oxå..

Sök och du skall finna!! 😎🙂

----------

saken är ju den att det inte kom med något!!!! Sedan går det tydligen inte att hitta själva Muvo Value på creativs hemsida. Jag fattar inget alls... står inget i manualen hur man installerar 🙂

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du, jag undrar om det är den det står bara Muvo ändå, som du ska ha...

http://se.europe.creative.com/support/down...sp?type=manuals

jag försökte installera den versionen på min XP. funkade heller inte...

Kan det vara så att man pånågot sätt måste installera usb grejen? Jag har aldrig använt usb på den datorn (med XP)

Den här datorn vill dock inte fungera med den drivrutinen heller.. så himla irriterande

Link to comment
Dela på andra sajter

Du, jag undrar om det är den det står bara Muvo ändå, som du ska ha...

http://se.europe.creative.com/support/down...sp?type=manuals

jag försökte installera den versionen på min XP. funkade heller inte...

Kan det vara så att man pånågot sätt måste installera usb grejen? Jag har aldrig använt usb på den datorn (med XP)

Den här datorn vill dock inte fungera med den drivrutinen heller.. så himla irriterande

Okej. Fasiken oxå vilket strul... 😉

Har du provat på Win98? Kanske är en sån drivrutin?

Jaja. Hoppas du får mail från creative så fort som möjligt.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jag hoppas jag får mail snart... vill kunna använda den här imorgon när jag ska vara ute och gå. lite bökigt att gå med stor cdspelare. plus att det guppar och så när man går så det slår jämt och hackar...

fan fan fan!!! jag som köpte nya hörlurar också. Sådana Koss porta pro. de låter iallafall bra och behöver ingen drivrutin 🙂

EDIT: nej funkar inte på någon av datorerna. har installerat allt som finns där. Kan det vara fel på usbporten då? den kanske måste aktiveras? Men det är också konstigt. på den här datorn så vet jag att det funkar eftersom jag har kamera..

Nej, ingen skiva från elgiganten... han sa att den funkar till allt och är jättesmidig.. hmm lögnare 😉

Redigerat av red_house_painter
Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm USB på win98.. Det MÅSTE vara Win98SE (Second Edition) eller ME innan Microsoft börjar stödja USB.

Vad det gäller XP så är det mer konstigt att inte det funkar.. Inga drivruter ska behövas där inte.. Bara att plugga in så ska den dyka upp som en ny flyttbar lagringsenhet under "Den här datorn"

EDIT: Jag skrev Innan jag undersökte.. Win98(a) har stöd för USB Kolla in http://www.usbman.com/win98seusbguide.htm för lite hjälp och drivisar

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...