lodger Postat 28 mars 2004 Postat 28 mars 2004 vad använder ni för dist till gitarren?jag tänkte mest på plug ins,är rätt missnöjd med dom jag testat.
Les Paul Postat 28 mars 2004 Postat 28 mars 2004 ...Amplitube Vilka har du testat? Har inte testat nåt annat ifs, men jag tycker att den duger gott och väl.
lodger Postat 28 mars 2004 Trådstartare Postat 28 mars 2004 har testat amplitube mycket lite,lät väldigt bra men jag fick så mycket brus,fick aldrig någon ordning på det,vad säger du om det?
Claes Holmerup Postat 28 mars 2004 Postat 28 mars 2004 Programmerarna säger att man får brus om man ställer in extrema värden i vissa program (eftersom kontrollerna kanske går till 12 när de egentligen borde ha stannat på 10...) - eller för att insignalen inte är tillräckligt ren. Kan vara delvis en undanflyft, men något att fundera på i alla fall...
Les Paul Postat 29 mars 2004 Postat 29 mars 2004 Har inte haft nåt större problem med brus. En uppmickad förstärkare brusar och brummar också, mer än Amplitube t.o.m. Jag försöker alltid att ha så hög in-nivå som möjligt, kanske det som spökar för dig, när du höjer ut-nivån i Amplitube så höjer du även bruset som går in. Testa med POD, Vamp eller nåt liknande också.
stenerlov Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 Kan man lira genom amplitube ut i monitorerna utan att spela in?
deadend (oregistrerad) Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 jo...det är inbyggd gate i amplitube. enkel, men fyller bra funktion
Zando Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 (redigerat) vad använder ni för dist till gitarren?jag tänkte mest på plug ins,är rätt missnöjd med dom jag testat. Spana in på den här grejen: http://www.native-instruments.com/index.php?guitarrig_us 😳 Redigerat 31 mars 2004 av Zando
Claes Holmerup Postat 31 mars 2004 Postat 31 mars 2004 Kan man lira genom amplitube ut i monitorerna utan att spela in? Du kan ju spela genom den som en vanlig VST-plugin - men den gamla ökända latencyn spökar som vanligt då. Ett alternativ kan vara Amplitube Live, men den finns f.n. bara för Mac OSX... http://www.amplitube.com/Main.html?prod_ATLive
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.