Jump to content
Annons

Pointing Backwards


karl

Recommended Posts

mysig låt!! men mellanpartiet känns så där, och runt 1:44 kändes d lite extra konsigt, men ibörjan tycker jag, och hon som sitter här bredvid att den var grym!

Tack grodan med sällskap...kul att ni gillar, sen att det sen känns skumt vid 1:44 kan bero på det dubbade sångspåret som kanske inte riktigt funkar för en del...

Nice att ni gillar iaf :rolleyes:😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vacker, om än inte din mest okonventionella melodi. Väldigt fint arr som når höjder jag inte hört från dig tidigare. Stick och sång lysande som vanligt. Gillar även de nästan droppande pianotonerna men skulle vilja ha upp dem minst en oktav då det är lite trångt i mellanregistret. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vacker, om än inte din mest okonventionella melodi. Väldigt fint arr som når höjder jag inte hört från dig tidigare. Stick och sång lysande som vanligt. Gillar även de nästan droppande pianotonerna men skulle vilja ha upp dem minst en oktav då det är lite trångt i mellanregistret. 🙂

Det som alltid är bra med dina åsikter är att du lyssnar på djupet, det var knappt jag kom ihåg att jag hade pianot med.... 😉😄 nää men, du kan ha en point där men det är inget jag kommer på i stunden då inspelningen är...att det är trångt i mellanregistret...ska lyssna och tänka på det...slukar i mig av den positiva kritiken :rolleyes:🙂

lyssna vidare??

Pointing Backwards

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid trevligt lyssna på dina låtar 😛 En njutning faktiskt. Några små kommentarer: den lilla nedböjen på rösten vid 0:20 låter inte bra i mina öron (känns onödig). Den "stötvisa" kören som börjar vid 0:50, tycker jag skulle funka bättre om den var jämn/svävade eller med försiktiga fingerknäppningar (som jag hör en antydan till?) eller stråkar? Däremot funkar det fint vid 2:10 med stråkarna.

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget att klaga på. Håller helt med Hammagrella. Men..(AHA) eftersom du lägger upp dina alster för att få kritik ska jag oxå försöka vara konstruktiv.

Jag förstår att du tycker att det är din bästa någonsin. För du har blivit mycket mer haj på musikprogrammen du jobbar med än när du började lägga upp låtar.

Du har en stark förkärlek för mellankoliska ballader. Det är i och för sig trevligt. Men jag skulle vilja ha mer variation. Ska du göra ett album så kan du ju öppna med en ballad eller sluta eller ha någon däremmellan..Men inte 12 ballader........ Variationen;

De vibbar jag får av din musik är förväntningar som måste infrias genom att uppvisa hela registret. Jag har varit inne på detta innan. Temposkiften, olika låtlängder. Vackert/fult. Duetter?

Gör som Peter Hammill och dubba rösten här och där!

MED ALL RESPEKT!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid trevligt lyssna på dina låtar 😄 En njutning faktiskt. Några små kommentarer: den lilla nedböjen på rösten vid 0:20 låter inte bra i mina öron (känns onödig). Den "stötvisa" kören som börjar vid 0:50, tycker jag skulle funka bättre om den var jämn/svävade eller med försiktiga fingerknäppningar (som jag hör en antydan till?) eller stråkar? Däremot funkar det fint vid 2:10 med stråkarna.

Rockypop

Rockypop...tack för lyssning, menar du dippen i sångmelodin och på själva ordet

anymore där rösten inte bär tonalt....eller 🙁😄 det är en fråga om förfining i uttrycket och det kan säkert göras bättre om jag lägger manken till....ang. kören så är det konceptet ganska oklart....nice att du finner njutning 🙂😕 i detta 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget att klaga på. Håller helt med Hammagrella. Men..(AHA) eftersom du lägger upp dina alster för att få kritik ska jag oxå försöka vara konstruktiv.

Jag förstår att du tycker att det är din bästa någonsin. För du har blivit mycket mer haj på musikprogrammen du jobbar med än när du började lägga upp låtar.

Du har en stark förkärlek för mellankoliska ballader. Det är i och för sig trevligt. Men jag skulle vilja ha mer variation. Ska du göra ett album så kan du ju öppna med en ballad eller sluta eller ha någon däremmellan..Men inte 12 ballader........ Variationen;

De vibbar jag får av din musik är förväntningar som måste infrias genom att uppvisa hela registret. Jag har varit inne på detta innan. Temposkiften, olika låtlängder. Vackert/fult. Duetter?

Gör som Peter Hammill och dubba rösten här och där!

MED ALL RESPEKT!

😄

Tack dede....Melakoliska ballader...jag vet inte om jag passar där....men det som kommer, kommer...jag kan inte konstruera låtar typ tänka fram Am9 efter Esus9

och liknande, jag känner mig obekväm i 120 bpm och hoppas att variationen finns där på nå't sätt ändå. Musik träffar alla olika...en A&R person tyckte det lät föör och såå mycket Springsteen 😱😉 och då har man fel referenser enligt mig iaf...men som sagt vad betyder det här i det stora hela, man lägger ut lite alster och får bra eller dålig kritik...en liten egotripp på vad man går iväg på och en stunds skapande det räcker för mig 😄😄

MED ALL RESPEKT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra bra.. förstår exakt vart du vill komma med det här och med effekten på rösten i mitten på låten och särskilt synten i slutet av låten, grymmt bra men jobba på att få det att låta exakt så som du vill. You will get there. Jag vädrar skivkontrakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att det var en otroligt härlig känsla i låten! diggar detta även om det inte är något som jag brukar lyssna på. Därför har jag inte så mycket att säga om det mer än att det låter allmänt konstigt ca 1.30 in på låten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra bra.. förstår exakt vart du vill komma med det här och med effekten på rösten i mitten på låten och särskilt synten i slutet av låten, grymmt bra men jobba på att få det att låta exakt så som du vill. You will get there. Jag vädrar skivkontrakt.

Tackar & bockar....själv har jag känslan att detta är i smalaste laget för ett bolag att nappa på...men vadå...jag håller på och bökar med en studioinspelning av ett antal låtar och det känns mest bara bök att få alla inblandade att kunna samma tider, så jag känner mest tillfredställelse hemma i lugnet och envåldshärskare framför datorn i skapandeprocessen...jag är helt nöjd med det :rolleyes: jag ska lägga lite mer krut på denna och styra upp det ena med det andra så lägger jag väl ut igen...tack igen för omdömet...det värmer 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att det var en otroligt härlig känsla i låten! diggar detta även om det inte är något som jag brukar lyssna på. Därför har jag inte så mycket att säga om det mer än att det låter allmänt konstigt ca 1.30 in på låten

Tackar för tålamodet att lyssna på stuk som man egentligen inte känner för...jag är smikrad över att du ändå "diggar" den...Vad lyssnar du annars på för genre??

Mittenpartiet i låten kan jag hälla med om att det kan låta aningen off...men det är lite tanken även om man säkert kan få det lite stabilare vid en ansträngning...men jag tror du syftar på dubbningen av sångstämman eller ljudet på stråkarna...

tack iaf för att du lyssna / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt lite Peter Gabriel men du borde lägga om sången lite ofokuserad och slarvig. Du borde komprimera sången stenhårt och lägga ett litet vardagsrum reverb på det och skippa det nedtagna mellanpartiet med dubbad sång. tappade hela feelingen där. Lyssna på senaste Daniel lanois plattan (Shine) och inspireras av ljudbilden. Det borde passa din stil. För du har en fin röst och uppenbarligen kan du skriva låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart bra Karl. Tänker på vad en A&R sa till mig en gång när jag jagade skivkontrakt i England för ca 10 år sedan (nä jag fick inget den gången heller! 😱),

- " I normally pay extra attention to music I like to play at home"...eller något i den stilen. Du gör sådan musik. 🙂 Jag tror denna låten har gått på loop nu minst 5 gånger, mår bra av den. Ditt album kommer att bli ett guldkorn när det blir klart.

Kram på re!

NAD

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt lite Peter Gabriel men du borde lägga om sången lite ofokuserad och slarvig. Du borde komprimera sången stenhårt och lägga ett litet vardagsrum reverb på det och skippa det nedtagna mellanpartiet med dubbad sång. tappade hela feelingen där. Lyssna på senaste Daniel lanois plattan (Shine) och inspireras av ljudbilden. Det borde passa din stil. För du har en fin röst och uppenbarligen kan du skriva låtar.

Nad... Postat den 29 July 2005, 02:37

  Underbart bra Karl. Tänker på vad en A&R sa till mig en gång när jag jagade skivkontrakt i England för ca 10 år sedan (nä jag fick inget den gången heller! ),

- " I normally pay extra attention to music I like to play at home"...eller något i den stilen. Du gör sådan musik.  Jag tror denna låten har gått på loop nu minst 5 gånger, mår bra av den. Ditt album kommer att bli ett guldkorn när det blir klart.

Tack för lyssning mcabe, menar du att den är ofokuserad och slarvig 😎😄 ...detta är fortfarande en skiss och jag ska styra upp både komp och sång...sticket vill jag ha lite åt det hållet men kanske en riktig dubb istället för artificiell...men kul att du tycker låten är bra...Lanois är en kalassnubbe, såg honom sist på Nalen förra året och visst skulle jag vilja ha ett sådant sound men

tyvärr så är mina tekniska kunskaper begränsade.... / karl

Nad...Jag har lite kontakt med några A&R:s men en tycker det låter för mycket Springsteen 😎 ...så jag vet inte om jag har nå'n lust att ha kontakt med dessa.

men jag önskar jag kunde få till en schysstare ljudbild (jag har lyssnat på din & Bon's) och jag häpnar över kvaliteten på eran produktion...är det endast hemstudiogrejor eller har ni varit på Real World i hemlighet 😄😄

Tack för lyssning

Link to comment
Dela på andra sajter

spandaux (oregistrerad)

Som dina andra alster är det här skitbra.

Arret är svinbra det med, det enda jag tycker du kanske skulle lägga om är sången. Jag saknar lite närhet, du kanske skulle prova att sjunga sisådär 5-10cm ifrån micken på dom lugnare partierna och ha sången nästan helt torr här och var och jobba med större reverb när man vill förstärka dramatiken.

Det här känns ju som många kommenterat lite Peter Gabriel och han jobbar ju verkligen -jätte-mycket med olika reverb för att förstärka dramatik. Än en gång, lyssna på UP för referens på ett schysst sätt att jobba med olika reverb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som dina andra alster är det här skitbra.

Arret är svinbra det med, det enda jag tycker du kanske skulle lägga om är sången. Jag saknar lite närhet, du kanske skulle prova att sjunga sisådär 5-10cm ifrån micken på dom lugnare partierna och ha sången nästan helt torr här och var och jobba med större reverb när man vill förstärka dramatiken.

Det här känns ju som många kommenterat lite Peter Gabriel och han jobbar ju verkligen -jätte-mycket med olika reverb för att förstärka dramatik. Än en gång, lyssna på UP för referens på ett schysst sätt att jobba med olika reverb.

spandaux....tackar för lyssning och tack för omdömet...Up har jag lyssnat på en del men saknar tekniska förmågan att komma i närheten av sådana kvaliteter...

Har lyssnat en del på Nick Cave and the bad seeds( vilket underbart bandnamn förresten) och Blixa...en polare till mig sa att Blixa var här i Stockholm för inte så länge sen...synd att man inte visste vem han var då 😄

och igen tack för lyssningen 😎😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...