Jump to content
Annons

Någon som kollar på Oz?


hackeman

Recommended Posts

Jag rågillar dess moment av kaxiga insikter och budskap!

Så här lät sista raderna från nattens avsnitt som slutade för 5 min sedan:

Anyone who convert, whether he goes from communist to capalist or from six packs a day to smoke-free, ends up condeming his former pratices. Because these beliefs didn't work for him they can't work for anybody. His vision becomes narrow, blinded by the light. Whether he's transformed into a hindu or joins A.A., he becomes a fanatic.

If you ask me, it's the fanatics who fuck up the world. It's the fanatics who think they've got god on their side.

The rest of us? We don't need divine light.

In the dark of night, all we want is enough light so we don't stub our toe on the way to the toliet.

Bara en av många...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Ja!

Jag har följt Oz från början & sett alla avsnitt, jag tycker att det är en helt fantastiskt serie. Vissa avsnitt är oerhört starka med sodomi, fysisk & psykisk misshandel och äkta kärlek.

Sista avsnitten är dock en besvikelse, men jag tänker inte avslöja upplösningen.

Jag har tillomed en Oz T-shirt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Anyone who convert, whether he goes from communist to capalist or from six packs a day to smoke-free, ends up condeming his former pratices. Because these beliefs didn't work for him they can't work for anybody. His vision becomes narrow, blinded by the light. Whether he's transformed into a hindu or joins A.A., he becomes a fanatic.

If you ask me, it's the fanatics who fuck up the world. It's the fanatics who think they've got god on their side.

The rest of us? We don't need divine light.

In the dark of night, all we want is enough light so we don't stub our toe on the way to the toliet.

[/i]

😛

Har knappt kollat på serien, men lär väl börja nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

"The Divine Light is good for all of us,

except for the Fanatics.

Because they aren't good at all."

ur Eva-Bennys betraktelser ur Torsten Liliencronas manus på Nya Predi

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja!

Jag har följt Oz från början & sett alla avsnitt, jag tycker att det är en helt fantastiskt serie. Vissa avsnitt är oerhört starka med sodomi, fysisk & psykisk misshandel och äkta kärlek.

Sista avsnitten är dock en besvikelse, men jag tänker inte avslöja upplösningen.

Jag har tillomed en Oz T-shirt!

Jag blev faktiskt inte besviken, man väntade sig trots allt ett oväntat avslut. 😛

Oz T-shirt är ju kaxigt på ett nördigt sätt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har aldrig fastnat för den serien. tyckte den kändes för konstruerad helt enkelt.

men som du säger så finns det i vissa fall ganska djupa mono-/dialoger som iallafall höjer sig lite över snittet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle kanske vilja sträcka mig så långt att jag säger att det är den bästa tv-serien någonsin, men observera att jag säger kanske så hoppas jag slippa höra vilka serier som ni tycker är bättre osv.

Du kan ju inte tycka den är det bästa som hänt TeVe.

Hallå eller, jag tycker minsann att bla.. bla.. bla..

solly, kunde inte hålla mig.

🙂

Oz är en fruktansvärt bra serie med mycket av det där

onda som får människan att fly från verkligheten och

känna sig lite rebellisk.

Sen vet jag inte vad som hänt, men jag följer Scrubs så

ofta jag får chansen.

🙂

Nåt visst med den också, kanske är det 'sex på sjukhus'

som får en att blint sitta och stirra, eller så är det bättre

än att läsa om Arn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen vet jag inte vad som hänt, men jag följer Scrubs så

ofta jag får chansen.

:rolleyes:

Nåt visst med den också, kanske är det 'sex på sjukhus'

som får en att blint sitta och stirra, eller så är det bättre

än att läsa om Arn.

Humorn! Det är den underbara humorn i Scrubs som gör att den oxå är en av mina favoriter. Absolut roligast är Perry med sin enastående sarkasm. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så var det ja, jag skrattar ju så jag kissar ner mig nästan.

Klart mycket bättre än Vänner och Spin City.

Sen är ju den blonda sjuksystern helt tokigt gubbfräsch!

[Namn?]

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

För att helt avvika från Hackes ursprungliga syfte med den här tråden så vill jag nog säga att vaktisen är tuffast i Scrubs. Cox som god tvåa dock. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För att helt avvika från Hackes ursprungliga syfte med den här tråden så vill jag nog säga att vaktisen är tuffast i Scrubs. Cox som god tvåa dock.  😉

Jo, oralduellerna mellan Perry Cox och vaktmästaren är i en egen klass. 🙂

Men allra bäst var när Tom Cavanagh som spelar Ed Stevens i serien Ed gästspelade i rollen som JD's bror. Han var som JD och Perry i en enda person och satte båda på plats på alla håll och sätt. Absolut bästa avsnittet jag sett i serien! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå?

ALLA TV-SERIER ÄR BRA!

Dallas, helt underbar.

Kärlek ombord. Men det ska vara 70-talsvarianten. Med turistbilder på Eiffeltornet och la fontana triviata (eller vad det heter)

Helgonet i svartvitt.

BRÖDERNA CARTWRIGHT

Fem myror och TÅRTAN. Den runda båten!

TOLVTONSMUSIKEN I SALTKRÅKAN!

TV är mitt liv!

Hallelujah!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...