Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Drömsetupen.

ACCES Virus TI desktop

APPLE Powerbook 15"

DIGIDESIGN M-Box

running Logic Audio Platinum 7.1.

Life aint fair...😕

Annons
Postat

Ser ju smaskens ut. 😕

Postat
Så mao om ni haft 50,000 hade ni inte haft 50,000 så länge. Kanske därför ni inte har 50,000... 🙂

Fyndigt! Men jag ser det mer som en investering. Pengarna skiter jag egentligen i, det e ju grejerna jag vill ha. Livskvalité. Känns ju dumt att sitta på 50k utan att spendera dem? Tak över huvet och mat på bordet har jag redan.

Theres no point in living if u cant feel alive. 😛

Postat
Så mao om ni haft 50,000 hade ni inte haft 50,000 så länge. Kanske därför ni inte har 50,000... 😉

Fyndigt! Men jag ser det mer som en investering. Pengarna skiter jag egentligen i, det e ju grejerna jag vill ha. Livskvalité. Känns ju dumt att sitta på 50k utan att spendera dem? Tak över huvet och mat på bordet har jag redan.

Theres no point in living if u cant feel alive. 😎

Håller egentligen med dig, men ändå inte...

Beror lite på vad man har för mål och vad man vill göra. Finns ingen anledning att samla pengar på hög för sakens skull, eller för att lämna efter sig till någon annan eller så anser jag. Givetvis ska man leva =)

Ligger själv lite minus, och lever inte helt efter vad jag kommer skriva. Kortkrediten brukar ligga på mellan -5000 och -10000, när den borde pendla mellan -2000 och +3000 😉 Nu har jag ett vanligt konto utan kredit också, där jag aldrig ligger minus, men iaf. Har billån, och ligger mer minus än så.

Men mellan 10000-20000 bör man egentligen alltid ha i en buffert. Varför? Bilreparationer, saker som går sönder hemma osv. Har man pengar avsett för detta så känns det inte alls lika tungt när något väl händer.

Har du tänkt att skaffa hus eller liknande framöver? 100000 eller så på "fickan" är ju inte fel att ha i ett sånt läge.

Drömsetupen? Sätt upp delmål, hur mycket du ska spara i månaden, och köp prylarna =) 50000 är ju inget man sparar ihop i en handvändning iof, men iaf..

Vill alltså säga att det är inte fel att spara lite, även om jag själv misslyckas med det katastrofalt och betalar ränta på krediten istället och handlar på avbetalning emellanåt 😉 Har dock faktiskt en buffert på 10000.

Svamlar lite, men sitter du på 50000, så spendera 40000...

Sen ser jag också musikprylar som en investering, och håller fullständigt med om "There's no point in living if u can't feel alive"...

Men om jag hade haft 50000 kr avsedda för att investera i musikutrustning? Då hade följande prioriterats så långt det räcker:

Elpiano med bra tangenter och MIDI

Nytt ljudkort

Ny elgitarr

Stålsträngad gitarr

Ny elbas

En kanalstrip till

Tror pengarna börjar ta slut där...

Postat

En enda gång har jag lånat pengar på banken för att köpa studioutrustning. Det var just 50.000 vilket jag betalade tillbaka på 3 år...... tror det var 1996 och för de pengarna köpte jag en ADAT XT två Behinger Composer, lite kabel och annat smått och gott. Prylarna samlar numera damm i förrådet!! 😉

Postat

varför en m-box när det finns saker som är så mycket bättre och stabilare? särskilt till mac..men det andra låter som bra grejer.

Postat

Det enda jag behöver nu är en bättre lokal att arbeta i, som ligger innanför tulllarna eller strax utanför, i sthlm.....där man kan arbeta dygnet runt utan att folk blir störda......

Så jag skulle lägga det på att försöka köpa loss en lokal....alternativt ett års hyra på lokalen....

fast eftersom jag är så "tråkig" så skulle jag fundera på vad jag skulle ta mig till om jag inte fick några mer inkomster på musiken det året......och därför troligtvis spara ihop ytterligare 50000 så jag hade 100.000, för att vara på en liten säkrare sida...så man slipper sitta i en lokal ett år, för att sedan vara tvungen att flytta därifrån för att man inte har råd med hyran....

Postat

En customgitarr byggd av Shamray med allt godis.

Mesa Boogie Dual Rectifier Head och Kabinett med vintage 30's.

Sen är det väl inte så mycket över. 2 mickar och preamps till att micka upp kalaset med kanske.

Postat
Så mao om ni haft 50,000 hade ni inte haft 50,000 så länge. Kanske därför ni inte har 50,000... 😄

Theres no point in living if u cant feel alive. 😎

Visst. Och livet är som en jordgubbe; sparar man det för länge så tappar det smak. 🙂

Men du kallar det både att investera och spendera. Jag skiljer på de båda. Att investera är att få pengarna att växa. Att spendera är att lägga dem på saker som får pengarna att minska - än om det får livskvalitén att öka.

Det bästa är väl att investera en del och spendera en del, för att efterhand få mer och mer tillväxt att spendera.... fan, jag låter som en dj-vla kapitalist... haha. 😄

Nåja, ska erkänna att jag - precis som du - hellre spenderar än investerar... 😛

Postat
varför en m-box när det finns saker som är så mycket bättre och stabilare? särskilt till mac..men det andra låter som bra grejer.

Drog till med ett schysst och billigt kort. E lite sugen på PT åxå. Vad har du för förslag?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.