Jump to content
Annons

En låt om dåliga minnen


5= bra 1= skit  

11 röster

  1. 1. 5= bra 1= skit

    • 5
      0
    • 4
      5
    • 3
      2
    • 2
      3
    • 1
      0


Recommended Posts

Vad tycker ni om den nya mixen? Ge mig tips och råd..

* LÅTNAMN:Minnen

* ARTIST/GRUPP:Anders

* GENRE:vis pop

* LÅTLÄNGD:3:45

* KOMPOSITÖR:Anders Myrli

* PRODUCENT:Anders myrli

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2005

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 3,5mb

* STATUS: lite mixad

Gamla mixen

http://www.gavle.to/~anders.myrli/musik/An...0-%20Minnen.mp3

Nya mixen

http://www.gavle.to/~anders.myrli/musik/An...-%20Minnen2.mp3

Redigerat av Myrli
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fina melodier och skön sång. Sköna trummor också, lagom pappiga.

Vet inte om det är reverbet som gör det men den akustiska kompgitarren låter lite luddigt, lite dålig strängseparation tycker jag.

Annars så tycker jag att både produktionen, kompositionen och sång/instrumentinsatserna är mycket bättre än på dina lovsånger. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt men ljudet nja..... Var ju inte färdigt mixat så vi får hoppas att du får till mixen bättre. Det funkar helt klart med att sången ligger långt bak med mycket reverb. Men kaggen låter aldeles förhögt plus att den inte låter bra.. cympalerna som kommer in låtar på tok för högt också tycker jag. Men gillar helt klart låten och sången är fin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med de andra, ljudet är inte alls bra, tyvärr... Gitarren är burkig och cymbalerna slår igenom ljudbilden. Var är pappa bas? 🙂

Men låten är skön! Har du blivit en vis man nu eller? 😕

Snygga stämmor i refen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag försökt mig på att mixa lite..

http://www.gavle.to/~anders.myrli/musik/An...-%20Minnen2.mp3

Bättre? sämre?

//Anders

Det blev bättre, men jag är så kass på att höra sådant.

Är det Korskyrkan du spelar in i eller? Nu blev jag lite nyfiken 😕

/dan-erik

nä denna låt har jag gjort hemma.. men flygeln på min låt endast du har jag lagt i kyrkan..

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt! Jätteskön! Bra ackord, fin melodi o skön röst. Funkar asbra!

Det blev bättre tycker jag. Mixen skulle kunna vara lite fylligare kanske. Kanske något extra instrument under choruset... typ stråk eller en mandolin kanske... (det blir många kanske.... 😏 )

Körstämman låter lite underligt ibland på "...en inte att få bort..."

JÄTTEBRA!!!! MERA MERA!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är fortfarande väldigt bra men den akustiska gitarren låter ruggigt dåligt. För mycket reverb, ingen strängseperation och väldigt luddigt,

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag visserligen inte min vanliga lyssning här men i mina nuvarande lurarså låter den första mixen mycket bättre. För mycket kompressor och mellanregister på den senaste tycker jag. Blir liksom ingen plats när alla instrument och sången ligger runt samma frekvenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är fortfarande väldigt bra men den akustiska gitarren låter ruggigt dåligt. För mycket reverb, ingen strängseperation och väldigt luddigt,

Ok.. vad menar du med strängseparation? Annars, tack för alla tips. 😉

/Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte inte alls om detta - först - förmodligen beroende på mixningen / ljudet - men efterhand blev jag riktigt berörd. Jag tycker bas, gitarr och trummor ligger bra men, som någon skrev, för mycket reverb på sången, som gör att den dominerar för mycket. Den ska nog vara mer naturlig...Kören är vacker !

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare ett bra verk av Anders Myrli. Gillar särskilt arret av stämmorna på refrängen, du får lite Ronjastämning tycker jag (du vet den här manskören som kommer samtidigt som eftertexterna)!

Den stålsträngade gitarren "glittrar" ovanligt mycket i de högra frekvenserna - om det är bra eller dåligt vet jag inte, men det är något man lägger märker till. Likaså att det är ganska mycket cymbaler.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...