Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hade tänkt att köpa ny studiodator och fortsätta mina gamla projekt på den. Men det går ju inte att bränna bara cubase filen och få det att funka. Man måste ju ha med ljudfilerna också. Är det bara att koppla en nätverkskabel mellan datorerna och föra över ljudmappen och cubasefilen och sedan fortsätta?

Annons
Postat

Ja, det ska det vara. Jag har själv gjort samma sak precis nyligen. Du behöver inte ens lägga mappen på samma ställe på den nya datorn. Tänk dock på att eftersom Cubase sparar alla inställningar automagiskt är det väldigt lätt att glömma att man hade ett par filer på ett annat ställe.

Postat

vad är det för inställningar deu menar? T.ex. volymer effekter m.m. eller? Och var ligger dom i så fall?

Postat

Näe ... det som hände mig var att jag hade en del projekt där jag inte hade sparat vissa trumljud i projektmappen. Då kan det bli som det blev för mig: man sparar trumbanken i projektmappen, pillar lite och tänker sedan att usch va' lökigt virveltrumman låter ... jag byter ut den. Det Cubase gör då är att bara spara sökvägen till den nya virveltrumman, inte själva ljudet. När du sedan kopierar projektmappen finns inte trumljudet med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.