Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Troligen en kombination av bra mik (säkert rör), bra mikförstärkare (troligen klass A) och sedan Eventide Harmonizer för att få "dubbingeffekten" utan att dubba sången.

Postat (redigerat)

Hans röst påminner lite om diskanten på en ackustisk nylonsträngad gitarr.

Redigerat av Hemluth
Postat

Kollade in lite snabbt Eventide Harmonizer , dyra var dom oxå...

Vad brukar man ha harmonizer till?

Finns det mjukvarupluggar med samma funktion?

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Det måste vara sättet han sjunger på - han låter ju kroniskt skitnödig.

//nemo

🙂

Postat

Eventide har släppt många av sina burkar som pluggar - men bara i TDM format till ProTools, och merparten av dem endast till ProTools|HD dessutom... De låter svinbra.

Postat

Ozzy är Ozzy å så e det, ingen kan sjunga som han eller låta som han! Hans röst är helt enastående och unik... jag skulle först vilja påstå att det är rösten som är maffig sen kanske valet av mick förstärker hans röst å ger den mer dynamic men sen så har ju han varit i branschen i snart 25 år så han vet vad han gör å hur han ska sjunga... sånt kalas erfarenhet.

Postat
...men sen så har ju han varit i branschen i snart 25 år så han vet vad han gör å hur han ska sjunga... sånt kalas erfarenhet.

Skrev du fel eller är det bara okunskap? 😉

Postat

Det lustiga är att trots att Eventide gör svinbra grejer har de en av värdens kanske fulaste hemsidor. 😛

Kolla in www.eventide.com

Postat
Lyssna på Hellfueled så är det en bra bit påvägen, som förövrigt kommer ifrån mina trakter. Huskvarna.

Skiljer man på Jönköping och Huskvarna? Jag är ej från din trakt men jag har för mig att när man åkt där förbi så ligger de precis bredvid varandra.

Postat

Japp!

det är väldigt VIKTIGT!! 😆

Stämmer, det är typ ihopbyggt nuförtiden.

Men man skiljer det som om det vore ÖST och VÄST

Dock så säger man oftast att man är ifrån Jönköping även om man

kommer ifrån Huskvarna, då fler vet vart det ligger.

jonkoping.jpg

oj va det blev offtopic nu...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.