Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

😉 tjena, söker en erfaren guitarrig anvĂ€ndare. Det Ă€r sĂ„ illa att jag för ett evigt tjut nĂ€r jag försöker spela i programmet.. (öppnar inte guitarrig som effekt)..

nĂ„n som vet vad felet Ă€r? 🙂

Annons
Postat

du kanske fÄr rundgÄng? lite svÄrt att veta vad som Àr felet med sÄ lite information...

Postat
😉 Kan ju vara sĂ„, har kopplat min mixer in till mitt m-audio2496 och sen tillbaka till mixern, har funkat perfekt förrut och det funkar i cubase, ingen rundgĂ„ng. Men i GuitarRig blir det knas, fattar inte varför..🙂
Postat

Jag hade problem med guitarrig förr nÀr jag anvÀnde mitt ljudkort i datorn, sedan fick jag en guitarport i present och anvÀnde den som ljudkort, nu fungerar det perfekt! Jag fick rundgÄng jÀmt av nÄgon anledning... Jag körde genom min mixer ocksÄ..

Postat

troligen rundgÄng (eller kanske nÄn fetingdist som trycker upp allt skitmycket).

Min bildskĂ€rm stör min gitarr. Testa att stĂ€nga av bildskĂ€rmen och se om det hjĂ€lper 🙂

Kada (oregistrerad)
Postat

Jag fick ett slags svagt tjut/brus i bakgrunden jĂ€mt, som var skitstörande... det hördes för det mesta bara mellan mitt spelande, men Ă€ven nĂ€r jag spelade "palm mute". Jag gjorde sedan lite experiment och upptĂ€ckte att det kom frĂ„n mitt ljudkort, och sedan förstĂ€rktes rejĂ€lt av GuitarRig. Mitt ljudkort var dĂ„ ett cirka 2-3 mĂ„nader gammalt Audiotrak Maya44 mkII (alltsĂ„ ganska bra grejor), och jag kommer ihĂ„g att jag frĂ„gade mig sjĂ€lv "hur bra ljudkort mĂ„ste man ha egentligen". Jag bytte sedan GuitarRig mot en Zoom 505-pedal istĂ€llet och kör med den numera... inga som helst oljud. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.