Jump to content
Annons

Emortal-Released UPPDATERAD


Drik

Recommended Posts

LÅTNAMN: Released

ARTIST/GRUPP: E:mortal

GENRE: Epic trance

LÅTLÄNGD: 8:03

PRODUCENT: Fredrik Johansson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 7.3 mb

STATUS: Färdig

Här är senaste låten som jag gjort. Sång ska på när jag är klar med låten.

Här är den: http://www.emortal.se/music/emortal-released.mp3

UPDATE:

Har en bättre version gjord nu. 7 min lång.

E:mortal - Released [Dreamer mix]

http://www.emortal.se/music/emortal-released_dreamer_mix.mp3

Vad tycks?

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ok 🙂

Jag har ändrat om introt lite så det är lite lugnare.

Plus att jag hade routat 3 kanaler fel så bara ekot till pianot hördes 😉

Fixat och uppdaterat nu ialla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Hmmmm... Bra? Njaaa.. Sådär? Njaaa.. Skitbra!! Absoult! 😉 Jävla grym mix du har skrapat ihop här, säger jag bara! 3:e gången jag lyssnar på den nu! 🙁

Det jag gillar med den är att det är en så skön stämning i den, inte för hetsig trance, inte för utdragen och tråkig trance, utan den är grym! 4.5\5 får du på den.

Keep up the good work!

(Och 4:e gången jag lyssnar på den nu!)

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Pga av 56k och tidsbrist hinner jag inte tanka den nya. Så jag kommenterar den gamla som jag tanka igår, men glömde kommentera.. Fy skäms på mig!

Snyggt ljud. Bra ljudbild. Bra jobbat. :rolleyes:

Fast jag vet inte, känns lite mesigt nånstans kanske.. Det är nog bara det där pianoplinket. Men det är väl melodimässigt, hade gärna hört nått mörkare tuffare där..

Fast en himla snygg låt alltså. Inte dum, jag vet att jag har många polare som skulle tycka om den här. Så det är bra! Kanske skulle kunna säga att det låter helt rätt, med tanke på att det låter "som det ska göra" för å låta som den här typen av trance, å jag kan ju säga att jag diggar med. Inte så mycket att säga helt enkelt.. Lite för långt break kanske.. Tappar lite fart där.

Härliga claps. 😉 Kunde du höjt kicken lite kanske? Basen är härlig, skönt tempo. Riktigt härligt där vid 5 min. 😄

Nä fan. Bra alltså. Inte mer att säga.

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo! 🙂

Lyssnade på den första 8,03 långa låten.

Håller med smulan om det "mesiga" vet inte vad det är men lite mesigt känns de...annars bra 🙂

Nu lyssnar jag på nya mixen å blir glad 🙂 Här finns inte mesigheten längre tycker jag. Lite mer "edge" i de hela, de bro! Delen efter de första braket känns lite tom eller överflödig me. Går de inte fixa lite mer melodi i den delen?...

Iaf grymm låt 🙂 Fin trance 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Fan jag gillar den här låten! Jävligt snyggt när sången kom på också...det var det som fattades när jag lyssnade på den tidigare versionen. Jävligt soft å skönt ljud. Jag kan inte mkt om trance men låtar som den här får mig att vilja kunna mer...en inspirationskälla alltså 😕 Jag tycker inte att du ska feta på den med något mörkare utan behålla det här sköna som man bara vill blunda och njuta av...hur skön som helst!

Redigerat av Marängen
Link to comment
Dela på andra sajter

Fint, det är nästan som en tranceremix på ett relax-spår, dvs. du skulle kunna göra en version med bara pads, stråkar, sång och piano.. Harmoniskt och bra!

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...