Poetrymusic Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Jag behöver hjälp med mitt Cubase SE.Jag har använt det ett år, och när jag skulle skapa utrymme på hårddisken, så hände nåt därefter.Jag har kollat upp programmet i sig, och det funkar.Men när jag ska starta upp det, så laddar det ner för många filer av nån anledning, och kraschar sen.Jag har inte haft nån plug-in för mjukvarusynth, men jag har använt en del samplade ljud, däremot.Jag har testat att avinstallera det, och återinstallera det, men samma sak händer.Kan det vara nån plug-in från Tunes, som jag använder som uppspelare, eller nåt annat gammalt som spökar? 😏
Fredrika Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Laddar ditt cubase ner filer? Vaddå för filer? Varifrån?. Vad menar du egentligen?
Claes Holmerup Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Står det och tuggar länge vid uppstart, så brukar det vara något VSTi som läser in ett gäng samplingar. Prova att flytta alla filer från mappen vstplugins och starta Cubase när mappen är tom. Om det startar då, så kan du prova att lägga in pluggarna en efter en, så ser du vilken som bråkar...
Fredrika Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 (redigerat) Står det och tuggar länge vid uppstart, så brukar det vara något VSTi som läser in ett gäng samplingar.Prova att flytta alla filer från mappen vstplugins och starta Cubase när mappen är tom. Om det startar då, så kan du prova att lägga in pluggarna en efter en, så ser du vilken som bråkar... Claes: Om det är så att man inte har några mjukvarusynthar eller mjukvarusamplers utan bara lyfter in ljudfiler på audiospår, vad kan man då göra åt det? Är också intresserad, bra att veta! 😏 Redigerat 18 juli 2005 av Fredrika
Claes Holmerup Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 I så fall borde det inte vara något som kan haka upp sig på det sättet, men skulle det bråka, så kan man ju alltid flytta ut ljudfilerna från Audio-mappen till den aktuella låten, så kommer programmet sedan att gnälla på att ljudfilerna i Poolen saknas...
Fredrika Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 I så fall borde det inte vara något som kan haka upp sig på det sättet, men skulle det bråka, så kan man ju alltid flytta ut ljudfilerna från Audio-mappen till den aktuella låten, så kommer programmet sedan att gnälla på att ljudfilerna i Poolen saknas... Ja det råkade jag ut för en gång. Blev lite nervös ett tag. 😉
Poetrymusic Postat 19 juli 2005 Trådstartare Postat 19 juli 2005 Tack för det svaret, Claes! Jag ska testa det.Det låter ju troligt att det har nåt med VST-pluggar som spökar, och samplade ljud, för sånt har jag använt mig av. Jag återkommer.
Poetrymusic Postat 20 juli 2005 Trådstartare Postat 20 juli 2005 Nu testade jag att först ta bort VST-pluggar.Sen avinstallerade jag programmet.Sen när jag skulle återinstallera det, så börjar installationen gå trögt efter ett tag, och svarar inte sen.Vad kan detta bero på? Jag har inte varit med om det innan, inte med detta program i alla fall.
hegobald Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Nu testade jag att först ta bort VST-pluggar.Sen avinstallerade jag programmet.Sen när jag skulle återinstallera det, så börjar installationen gå trögt efter ett tag, och svarar inte sen.Vad kan detta bero på? Jag har inte varit med om det innan, inte med detta program i alla fall. Låter som om du börjar få slut på hårddiskutrymme eller att du har en väldigt fragmenterad hårddisk..
hegobald Postat 21 juli 2005 Postat 21 juli 2005 Fragmenterad? Filer är utspridda lite här och där på hårddisken så att t.ex Cubase inte kan skapa ett konsistent utrymme för sin cache. Du måste köra diskdefragmentering då och då. Finns under program->tillbehör->systemverktyg om du kör Windows. .
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.