Jari Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 När man ser bilder från olika studios med massa preampar, kompressorer och massa andra effekter i gigantiska lådor,där det är omöjligt att komma åt baksidan utan att skruva isär, så undrar jag. Hur gör dom när dom vill koppla om mellan effekterna och prova nån annan ordning i signalvägen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sesam111 Postat 17 juli 2005 Dela Postat 17 juli 2005 patchar...alla utgångar och ingångar på alla prylar kommer ut i en patch...där kan du koppla om prylarna precis som du vill. Dom ser ut som telefonväxlar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ljudfjollan Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 Ja - patchbays. Det är en av anledningarna till att det låter dåligt i många stora/dyra studios trots att dom har relativt fin utrustning i övrigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
staf Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 Ja - patchbays. Det är en av anledningarna till att det låter dåligt i många stora/dyra studios trots att dom har relativt fin utrustning i övrigt. Stora dyra studios har säkerligen kvalitativa patchbays surru. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ljudfjollan Postat 18 juli 2005 Dela Postat 18 juli 2005 Självklart har dom det. Men det är oxå lika självklart att alla patchbays försämrar ljudet. Likaså kontaktväggar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 18 juli 2005 Trådstartare Dela Postat 18 juli 2005 Ok, nu vet jag det... Då får jag stå ut och vrida till mitt lilla bordsrackställ då och då... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik123 Postat 1 augusti 2005 Dela Postat 1 augusti 2005 Köp en patchbay vetja. Billig investering. Men se till att få en balanserad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 1 augusti 2005 Dela Postat 1 augusti 2005 Ja - patchbays.Det är en av anledningarna till att det låter dåligt i många stora/dyra studios trots att dom har relativt fin utrustning i övrigt. Stora dyra studios har säkerligen kvalitativa patchbays surru. Det stora problemet är inte kvaliteten på patchen, utan kvaliteten på insstallationsjobbet. Och även om det är ett bra jobb så krävs kontinuerligt service/underhåll för att garantera bra signalväg. En annan vanlig orsak till att det lät (låter?) illa i traditionella studios är brist på underhåll av bordet och övrigt kablage (såsom multikablar). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.